Olandezul care a condus producătorul Napolact timp de trei ani pleacă în Rusia

Autor: Mădălina Dediu Panaete 18.12.2015

Jan Willem Kivits, executivul olandez care a condus FrieslandCampina România, producătorul lactatelor Napolact, va părăsi compania la finalul acestui an, fiind promovat în funcţia de director general al filialei grupului din Rusia.

El lucrează în cadrul grupului olandez FrieslandCampina de peste 18 ani, din perioada în care afacerea olandeză era una locală. În aceşti ani, el a lucrat în departamente precum marketing, strategie internaţională sau branding şi de şapte ani activează în străinătate. În 2007 s-a mutat în Vietnam, unde a stat trei ani, după care a devenit international marketing director şi mai apoi international category director FrieslandCampina pentru Asia, Africa şi Orientul Mijlociu,  cu sucursala în Malaezia (aproximativ trei ani). Din mai 2012 este managing director al FrieslandCampina România. Jan Willem Kivits va fi înlocuit începând cu 1 ianuarie în funcţia de director general al producătorului de Cornel Cărămizaru, în prezent director de vânzări şi trade marketing.

„România este o piaţă importantă, la nivel internaţional, pentru Royal FrieslandCampina. Operăm în România într-un mediu plin de provocări. (...) Echipa de management va continua să asigure o creştere sustenabilă pentru companie în următorii ani, în paralel cu consolidarea legăturilor cu partenerii noştri, de la fermieri, până la clienţi şi consumatori“, a declarat Cornel Cărămizaru, care a devenit astfel primul român care conduce filiala locală a grupului olandez.

Cornel Cărămizaru s-a alăturat FrieslandCampina România în 2011. El are mai bine de 18 ani de experienţă ca manager în companii multinaţionale din industria de bunuri de larg consum. Managerul deţine un MBA în marketing şi este specializat în managementul strategic şi de conducere a afacerilor.

Grupul FrieslandCampina este prezent pe piaţa locală cu trei entităţi fiscale: FrieslandCampina România, Napolact şi Industrializarea Laptelui Mureş, care vor fuziona. Consolidat, businessul FrieslandCampina în România se ridică la circa 90 mil. euro. Compania are trei fabrici la Baciu (jud. Cluj), Târgu-Mureş (jud. Mureş) şi Ţaga (jud. Cluj).

Napolact reprezintă peste  60% din businessul de pe plan local al grupului olandez şi este prezent pe mai multe categorii de produse precum iaurt, lapte, chefir, cedra, telemea, unt sau smântână. Brandul Napolact a intrat recent şi pe segmentul produselor bio. Compania mai are în portofoliu şi brandurile Oke şi Mili.