Vicepreşedintele BCR: Era digitală în banking câştigă teren, dar nu se va distruge mitul agenţiilor standard

Autor: Liviu Popescu 21.12.2015

Era digitalizării în banking va câştiga teren, dar nu va distruge mitul “agenţiei bancare standard”, consideră Dana Demetrian, vicepreşedintele pe retail în cadrul BCR, cel mai mare jucător din sistem după active dar şi după numărul de clienţi.

“O să mai avem agenţii. Nu se va distruge mitul agenţiilor standard. 73% dintre români preferă să aibă contact doar prin agenţia bancară, din acest motiv preconizăm că vor creşte investiţiile şi în unităţile bancare, în special în dezvoltarea de agenţii digitale”, consideră Demetrian.

BCR a investit în 2015 aproximativ 42 milioane de lei în reţeaua de unităţI, iar în 2016 intenţionează să investească circa 100 mil. lei în unităţi noi, modele noi de servire a clienţilor la care se adaugă sume în sistemele IT.

Reprezentanţii băncii spun că 25.000 de clienţi, majoritatea ai BCR, au apelat la oferta băncii de reducere a ratelor desfăşurată pe parcursul ultimelor trei luni.

Clienţii şi-au redus ratele în medie cu 25%, cea mai mare reducere a ratei lunare fiind de 1.100 de euro.

“Programul de reducere a costurilor creditelor va continua deoarece este parte integrantă din strategia de dezvoltare a BCR”, a mai spus Demetrian.