Pizza Hut a ajuns la 18 restaurante, cu patru mai multe decât anul trecut, şi vinde un milion de pizza pe an

Autor: Mădălina Panaete 22.12.2015

Pizza Hut, lanţul de restaurante de tip fast-food originar din SUA, a ajuns în prezent la 18 unităţi în România, cu patru mai mult comparativ cu finalul anului trecut. Brandul s-a extins în opt oraşe din România, printre care Bucu­reşti, Braşov, Cluj-Napoca, Con­stan­ţa, Iaşi sau Timişoara.

Bucureştiul este însă cea mai mare pia­ţă pentru Pizza Hut, aici ope­rând un nu­măr de no­uă res­ta­u­rante. În Cluj-Na­po­ca sunt des­chise două uni­tăţi sub bran­dul Pizza Hut.

Lanţul are un con­cept de tip casual dine-in şi este prezent cu peste 13.300 de restau­ran­te în 87 de ţări. Pizza Hut este subsidiară a Yum! Brands şi pre­zen­tă în Ro­mânia de peste 20 de ani, timp în care a lansat nu­meroase produse şi con­cepte, precum Salad Bar, zo­na Express şi o varietate lar­gă de blaturi.

În România, master­fran­ciza este de­ţinută de compa­nia American Res­tau­rant System, care a ter­mi­nat anul trecut cu o cifră de afaceri de 126 mi­l. lei (28 mil. euro), în creştere cu aproa­pe 2% com­parativ cu anul an­terior, arată cal­cule­le ZF pe baza date­lor de la mfinante.ro.

Din punctul de vedere al câştigurilor, compania a raportat anul trecut un profit net de aproape 4 mil. lei, mai mult decât dublu faţă de nivelul din anul anterior.

În 2014, compania a depăşit pragul de 700 de salariaţi în medie, angajând mai mult de 100 de oameni faţă de anul 2013.

În România, sistemul de francize Pizza Hut este unul închis. Astfel, toate uni­tăţile se operează prin compania care de­ţine masterfranciza. Pizza Hut a intrat pe piaţa locală într-o perioadă în care bran­durile străine din domeniul restau­ran­telor puteau fi numărate pe degete­le unei mâini. La un an după intrarea pe pia­ţă a Pizza Hut şi-a făcut debutul şi McDonald’s, iar trei ani mai târziu a fost rândul KFC. La 13 ani după intrarea brandului în România, a fost lansată şi divizia de livrare la do­mi­ciliu - Pizza Hut Deli­very (PHD), care are în prezent nouă lo­caţii, con­form datelor de pe site-ul companiei.

Anual, în Capitală se cheltuie anual 15-20 milioane de euro pe pizza, conform unei analize ZF. În Bucureşti sunt plasate, de acasă sau de la restaurant, 3.000-4.000 de comenzi de pizza pe zi.

Potrivit informaţiilor furnizate anterior de reprezentanţii Pizza Hut, în medie un client commandă o pizza, o salată şi o băutură. Pizza este însă businessul central, astfel că Pizza Hut vinde în restaurantele clasice la nivel naţional un milion de pizza pe an.

Brandul concurează cu alte restaurante precum† Pizza†Dominium, Trenta Pizza, Jerry’s Pizza sau Fabio Pizza, dar şi cu cu lanţurile de supermarketuri şi hipermarketuri care vând produse congelate.

Pe plan local, Pizza Hut face parte din unul dintre cele mai mari grupuri de restaurante, alături de nume precum KFC, Paul sau Pizza Hut Delivery. Grupul este condus din 2011 de britanicul Mark Hilton. Cu şase branduri în portofoliu, grupul s-ar putea apropia în acest an de 100 de milioane de euro, conform ultimelor date.
 

Pe piaţa din România sunt prezente 345 de concepte de franciză active, cu 11% mai multe faţă de anul trecut, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting, piaţa totală având o valoare de circa 1,9 miliarde de euro. Găsiţi mai multe informaţii despre acest segment, dar şi 300 de „reţete“ de franciză în  cea de-a doua ediţie a Catalogului francizelor, realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting.