Românii dau pe cadouri cu 31% mai mult decât anul trecut. Media ajunge la 544 de lei

Autor: Alina-Elena Vasiliu 23.12.2015

Bugetul românilor pentru cadourile de Crăciun în 2015 a crescut cu 31% faţă de anul trecut, ajungând la o medie de 544 de lei, se arată într-un studiu al companiei iSense Solutions. Banii se duc în principal pe articole de vestimentaţie (36%), jucării (22%), produse cosmetice/de îngrijire personală (19%) şi dulciuri (18%), bugetul pus la bătaie de bărbaţi fiind mai mare decât cel al femeilor.

În topul dorinţelor se află anul acesta telefonul mobil, la care visează 13% din români, cu şase procente mai mult decât în 2014, urmat de automobile (6%), articole de vestimentaţie (6%), accesorii/bijuterii (6%) şi bani (5%). La nivel de gen, mai degrabă femeile vor să primească în dar cadouri materiale, respectiv 88%, comparativ cu 82% din bărbaţi. Femeile ar fi fericite să primească haine, accesorii/bijuterii, parfumuri şi produse cosmetice, iar bărbaţii ar fi mulţumiţi cu electronicele.

„Faptul că românii şi-au majorat anul acesta bugetul alocat cadourilor de sărbători poate fi explicat printr-o îmbunătăţire uşoară a situaţiei economice în mediul urban. Remarcăm, de asemenea, o creştere semnificativă a intenţiei de a oferi în dar haine (de la 23% la 36%) şi jucării (de la 12% la 22%), astfel că se preconizează un Moş Crăciun darnic în special cu cei mici şi cu persoanele de gen feminin“, spune Andrei Cânda, managing partener la iSense Solutions.

Studiul iSense a fost realizat online pe un eşantion de 1.006 respondenţi în 2015, membri ai Panelului ResearchRomania.ro.