Brandul german de jeans Mustang face afaceri de un milion de euro cu zece magazine

Autor: Cristina Roşca 10.01.2016

Compania Dual M&G operează pe piaţa locală nouă magazine sub brandul Mustang, magazine specializate în vânzarea de jeans. Cea de-a zecea unitate din România sub acest brand este operată de un partener în sistem de franciză. Brandul german de jeans, care are o experienţă de peste opt decenii, a intrat pe piaţa locală în 2006 şi a ajuns astăzi să acopere marile oraşe, respectiv Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov, Sibiu, Târgu-Mureş, Baia Mare, Suceava. Pentru expansiune sunt vizate tot centrele urbane mari, respectiv Bucureşti, Constanţa şi Iaşi. Pentru extindere compania caută însă investitori interesaţi de un astfel de business.

Ziarul Financiar va pre­zenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, precizând atât cos­turile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii. Ziarul Financiar a lansat îm­preună cu compania de con-sultanţă Inventure Franchise Consulting în luna decembrie a anului trecut a doua ediţie a Catalogului francizelor din România. „Compania Dual M&G oferă partenerului asis­tenţă continuă, începând cu ale­gerea spaţiului şi con-tinuând cu amenajarea aces­tuia. Partenerul trebuie să aibă însă experienţă în vânzări“, spun oficialii Dual M&G.

Investiţia iniţială într-un magazin Mustang variază între 40.000 şi 70.000 de euro, la care se adaugă un capital circulant de lucru de 15.000-20.000 de euro în primul an. Taxa de franciză este de 3.000 de euro, la care se adaugă o contribuţie lunară de 3% din încasări la bugetul de marketing al companiei-­mamă.

Magazinele din România au avut în 2014 afaceri de aproape 1 mil. euro, însă oficialii companiei Dual M&G SRL nu au înaintat date pentru 2015. Businessul s-a aflat însă în 2014 pe un trend descendent, scăzând cu peste 30%.

Pe piaţa de modă din România, evaluată la un total de 2 mld. euro (haine şi încălţăminte) anual, brandul Mustang se bate atât cu alte nume internaţionale gigant, precum Zara şi H&M, dar şi cu branduri locale sau străine de mai mici dimensiuni. Pe segmentul de jeans există o serie de branduri specializate, cum este şi cazul Mustang, însă şi branduri „generaliste” de modă. Astfel, şi Zara şi H&M au în ofertă jeans.

 

Ziarul Financiar a lansat împreună cu compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting în luna decembrie a anului trecut a doua ediţie a Catalogului francizelor din România.