Decathlon a bifat toate „bornele“ de pe harta Capitalei cu deschiderea magazinului din Băneasa

Autori: Roana Rotaru , Cristina Roşca 11.01.2016

Decathlon, liderul retailului local de echipamente sportive, a ajuns, la şapte ani de la intrarea pe piaţă, să „revendice“ cele mai importante borne comerciale ale Capitalei, odată cu deschiderea magazinului din zona de nord (Băneasa). Aceasta este cea de-a patra uni­ta­te a francezilor de la Decathlon amplasată în Bucureşti.

„Bucureştiul este un oraş mare şi cred că pu­tem continua în viitor să deschi­dem magazine. Poate în trei ani, poate în cinci ani. Mo­men­tan pia­ţa nu este însă suficient de ma­tură ca să luăm în cal­cul acest lu­cru“, a pre­cizat Eric Mazil­lier, direc­to­rul general al com­pa­niei, venit la „cârma“ Decathlon Româ­nia în urmă cu apro­xi­mativ patru ani.

Zona de nord a Ca­pi­talei, unde liderul pie­ţei de re­tail cu echipa­men­te spor­tive s-a aşezat la finalul anului trecut, este „punctul zero“ al shopping-ului din România, unde românii şi nu numai lasă circa jumătate de miliard de euro pentru îm­bră­căminte, încălţăminte, mobilă sau alimente.

Pe piaţa locală fran­cezii au venit în 2009 şi au ajuns după deschiderea din zo­na Băneasa la o reţea de 17 magazine, cele mai multe - pa­tru - în Bucureşti. Compania a acoperit apoi marile oraşe ale ţării, precum Constanţa, Ploieşti, Piteşti sau Bra­şov. Anul trecut, Decathlon a avut afaceri de circa 500 mil. lei (110 mil. euro), potrivit lui Mazillier. Astfel, businessul a avansat cu 60% faţă de 2014, conform calculelor ZF.