Producători asiatici de bere ar putea oferi peste 3 miliarde de dolari pentru Peroni şi Grolsch

Autor: Anca Dumitrescu 12.01.2016

Compania japoneză Asahi Group Holdings a atras finanţare pentru o ofertă de peste 3 miliarde de dolari pentru achiziţia celor două mărci europene de bere, au spus sursele.

Alţi producători de bere, între care Thai Beverage din Thailanda, şi-au exprimat la rândul lor interesul pentru cumpărarea Peroni şi Grolsch.

Termenul pentru depunerea ofertelor expiră în această săptămână, iar printre posibilii cumpărători se află şi fonduri de investiţii, au mai spus sursele.

Asahi a anunţat marţi, într-un comunicat, că analizează diferite posibile achiziţii, dar că nu a fost luată o decizie.

Reprezentanţii Thai Bev au refuzat să comenteze.

AB InBev, lider mondial pe piaţa berii, a convenit în noiembrie anul trecut preluarea SABMiller pentru circa 108 miliarde de dolari, tranzacţie care va forma un gigant al berii cu o cotă de 30% pe piaţa mondială.

Peroni şi Grolsch sunt două dintre cele patru branduri globale de bere ale SABMiller, celelalte două fiind Miller Genuine Draft şi Pilsner Urquell.

Analişti ai Susquehanna Financial Group se aşteptau ca AB InBev să rezolve posibilele obiecţii ale autorităţilor de reglementare prin vânzarea unor branduri locale.

Prin vânzarea unor mărci globale de bere, AB InBev ar rezolva mai uşor aceste probleme şi ar obţine fonduri suplimentare pentru reducerea datoriilor de 75 de miliarde de dolari acumulate pentru finanţarea preluării SABMiller.

AB InBev şi SABMiller vor forma cea mai mare companie producătoare de bunuri de consum din lume în funcţie de profituri, potrivit analiştilor companiei Exane BNP Paribas, care estimează că grupul nou format ar obţine în 2016 un profit înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare de 25 de miliarde de dolari.

Grupul ar fi pe primul sau al doilea loc pe 24 din cele mai mari 30 de pieţe ale berii la nivel mondial, consideră analiştii.

SABMiller, al doilea mare producător de bere la nivel mondial, este prezent pe piaţa românească prin intermediul Ursus Breweries, care deţine unităţi de producere a berii la Timişoara, Buzău, Braşov şi o unitate de producţie de capacitate mică la Cluj. Totodată, grupul a achiziţionat în 2009, prin Ursus Breweries, producătorul Bere Azuga.