Circulaţie îngreunată pe Autostrada Nădlac-Arad din cauza gropilor

Autori: Marian Buga , Adina Oşan 12.01.2016

Şoferii au constatat în ultimele săptămâni că asfaltul s-a deteriorat pe lotul I al Autostrăzii Nădlac - Arad, calea II de circulaţie (sensul frontieră - Arad), fiind obligaţi să reducă viteza pentru a putea ocoli numeroasele gropi apărute, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Asfaltul este deteriorat mai intens pe o porţiune de aproximativ un kilometru, respectiv de la kilometrul 585 la 586.

”Gropile te iau prin surprindere la 130 de kilometri la oră şi este foarte greu să le ocoleşti. Nu există indicatoare care să anunţe că urmează o zonă cu probleme, ceea ce poate fi riscant", a declarat un şofer.

Potrivit şefului Poliţiei Autostrăzi Vest, Teodor Tudur, agenţii aflaţi în trafic au făcut constatări privind existenţa gropilor şi au anunţat CNADNR, care a preluat autostrada în administrare.

Conform unor surse din cadrul companiei, a fost transmisă deja o solicitare constructorului pentru efectuarea reparaţiilor pe propria cheltuială, pentru că lucrarea se află în garanţie.

Lotul I al Autostrăzii Nădlac - Arad, respectiv tronsonul de la frontieră până la Pecica, a fost deschis circulaţiei în decembrie 2014, însă a fost recepţionat abia în august 2015, după ce reprezentanţii CNADNR au amânat de câteva ori recepţia din cauza unor probleme descoperite pe şantier.

Construirea Autostrăzii Nădlac-Arad a început în 2011 şi a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade - Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II (Pecica – Arad) a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, şi a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi - Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

În vara anului trecut, CNADNR a reziliat şi contractul de proiectare şi execuţie pentru lotul II, după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%. Lotul al doilea a fost finalizat, în iulie 2015, tot de asocierea italo-germană Astaldi - Max Boegl.