Cât contează poliţele RCA pentru brokerii de asigurări: de la 14% la peste 90% din afaceri
Autor:
Anelis Baciu
13.01.2016
Poliţele auto obligatorii (RCA), principala sursă de venituri pentru piaţa locală de asigurări, generează în medie aproximativ jumătate din afacerile brokerilor de asigurări, însă în unele situaţii RCA-ul ajunge să fie „stâlpul“ de bază al companiei şi să reprezinte mai bine de 90% din afaceri, arată calculele ZF pe baza datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).
Daw Management, companie care a intermediat asigurări în valoare de 137 mil. lei în perioada ianuarie-septembrie 2015, este brokerul cel mai mai dependent de vânzările RCA, din moment ce 93% din afacerile totale, echivalentul a 127 mil. lei, vin din poliţele auto obligatorii. Interesul Daw Management pentru poliţele RCA este remarcat şi pe site-ul propriu unde central este promovată o aplicaţie care promite că „în câteva minute“ găseşte cel mai ieftin RCA. O astfel de strategie de promovare a celor mai ieftine poliţe se contrazice practic cu rolul de consultant financiar cu care brokerii vor să se identifice.