Un român conduce la Google divizia de marketing pentru IMM-uri în Europa Centrală şi de Est
Rareş Rusu, românul care coordona activitatea de marketing a gigantului american Google în România şi ţările balcanice, a fost promovat pe poziţia de şef al diviziei de marketing pentru IMM-uri pentru regiunea Europa Centrală şi de Est (ECE). Practic, el este responsabil de strategia Google pentru dezvoltarea businessului de publicitate pentru întreprinderile mici şi mijlocii în această regiune, gestionând însă în continuare şi activitatea de marketing din România, dar şi din Ucraina şi fostele ţări comuniste (CIS).
„Munca noastră este axată în principal pe educarea IMM-urilor în folosirea promovării online, dar şi pe dezvoltarea ecosistemului de agenţii care ajută aceste IMM-uri să-şi construiască o prezenţă online şi să se promoveze eficient”, a declarat Rusu. El a adăugat că echipa diviziei de marketing pentru IMM-uri din ECE este formată din persoane cu experienţe profesionale diverse - de la marketing tradiţional la consultanţă sau data mining, care sunt situaţi în ţări diferite.
Rareş Rusu (foto dreapta) coordonează întreaga activitate de marketing dedicată IMM-urilor – de la strategie, consultanţă în achiziţie, parteneriate şi educarea pieţei de profil, în 16 ţări din ECE începând cu septembrie 2015.
„Gradul de dezvoltare din regiune, de la educaţia antreprenorială, management al afacerii şi până la stadiul industriei de advertising, este încă sub ceea ce întâlnim în vestul Europei, însă rata de creştere este puternică. Misiunea noastră este să ajutăm acest sector al IMM-urilor să se dezvolte şi mai rapid. Pentru aceast obiectiv, agenţiile de publicitate sunt principalul nostru partener”, a precizat Rusu.
Google lucrează direct, prin programul de parteneri, cu peste 7.000 de agenţii din ECE, reuşind să ajungă astfel la aproximativ un milion de IMM-uri pe an prin intermediul diferitelor programe de training sau campanii de marketing.
Rareş Rusu s-a alăturat echipei locale Google în 2011 pe poziţia de marketing manager. Anterior, el a lucrat timp de aproape 4 ani în cadrul companiei de consultanţă de management McKinsey & Company. În 2006, el a absolvit Facultatea de Relaţii Internaţionale din cadrul ASE Bucureşti, iar în 2009 a obţinut şi o diplomă de MBA de la Insead.