Allview revine pe locul doi pe piaţa de smartphone-uri, depăşind Huawei

Autor: Adrian Seceleanu 18.01.2016

Compania braşoveană Visual Fan, care comercializează diferite gadgeturi sub brandul Allview, a păstrat poziţia a doua pe piaţa locală de smartphone-uri la nivelul întregului an 2015 după ce vânzările au crescut la finalul anului peste nivelul înregistrat de gigantul Huawei din China, care trecuse pentru prima oară pe locul secund după primele 8 luni ale anului precedent.

„Am reuşit să ne consolidăm locul al doilea în piaţă pe parcursul întregului an 2015“, a declarat Lucian Peticilă, general manager şi acţionar majoritar al Allview. În luna noiembrie vânzările Allview au crescut cu 50% în raport cu luna precedentă, la 95.000 de unităţi. „În luna noiembrie 2015, când vânzările la nivel naţional s-au ridicat la 400.000 de unităţi, un client din patru a optat pentru Allview”.

Visual Fan, care a înregistrat o evoluţie spectaculoasă a cifrei de afaceri din 2011 încoace - pe fondul exploziei cererii pentru telefoane şi tablete, a reuşit să ajungă al doilea jucător de pe piaţa locală de smartphone-uri după Samsung, în ciuda competiţiei dure cu companii care provin în special din China, Coreea de Sud şi Taiwan.

În 2010 Allview vindea 20.000 de telefoane pe an şi avea un business de 2 mil. euro. Anul trecut compania a vânut 95.000 de smartphone-uri doar în noiembrie şi aştepta afaceri de aproape 70 mil. euro.

Totuşi, în acest an Allview a dat un semn de slăbiciune, când după primele 8 luni ale anului chinezii de la Huawei, aflaţi într-o creştere puternică şi la nivel global, trecuseră pe locul doi pe piaţa din România.