Metro închide magazinul din Brăila pe care l-a inaugurat în 2010 după investiţii de 15-20 mil. euro

Autor: Dana Ciriperu 25.01.2016

Metro Cash&Carry, reţeaua germană care a deschis în 1996 drumul comerţului modern în România, va închide în martie magazinul din Brăila, în urma unei decizii care vizează „un proces de optimizare”. Compania a mai închis în 2014 un magazin în Piteşti, însă acesta era sub brandul Punct, cu dimensiuni mai mici şi ofertă mai redusă faţă de o unitate cash&carry.

Magazinul din Brăila este prima unitate de tip cash&carry închisă de companie de la intrarea pe piaţă.

„METRO a decis să nu mai continue investiţiile locale în Brăila, ca parte a procesului de optimizare în ceea ce priveşte afacerea companiei, prin închiderea magazinului din Strada Transilvaniei 1-5, în cursul lunii martie 2016”, au spus reprezentanţii companiei pentriu ZF.

Grupul german a deschis unitatea din Brăila în 2010, la un an după ce francezii de la Carrefour închideau un magazin. Investiţia a fost estimată atunci la 15-20 mil. euro, iar magazinul avea 8.500 mp.

În 2014 Metro Cash&Carry România a înregistrat primele pierderi din ultimul deceniu, în valoare de 1,26 mil. lei (0,2 mil. euro). În anii de boom profitul ajungea la aproape 250 mil. lei (67 mil. lei). Profitul germanilor a intrat pe un trend descendent în criză, câştigul net reducându-se an de an pentru a trece în teritoriul negativ în 2014. Un trend similar au urmat şi afacerile companiei care au ajuns la 4,49 mld. lei (1,01 mld. euro) în 2014. Declinul vine în contextul în care criza pe de-o parte şi expansiunea comerţului modern pe de alta a dus la dispariţia a câtorva zeci de mii de mici comercianţi, magazine de bloc şi chioşcuri. Spre deosebire de lanţurile de hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de discount care se adresează clientului final, lanţurile cash&carry au drept clienţi în principal revânzătorii (micile magazine) şi jucătorii HoReCa.