Şeful Volkswagen cere un nou sistem de testare a emisiilor vehiculelor

Autor: Anca Dumitrescu 26.01.2016

Problema acestei diferenţe a ajuns în atenţia publică în urma scandalului manipulării testelor de poluare de către producătorul auto german.

VW a recunoscut în septembrie anul trecut că a instalat softuri ilegale pe 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial, pentru reducerea emisiilor în timpul testelor.

În această săptămână va începe în Europa o campanie de rechemare în service a 8,5 milioane de vehicule afectate de scandal, a spus Muller luni, în timpul unei recepţii organizate de companie la Bruxelles, la care au participat şi oficiali europeni.

"Discrepanţele din industrie între rezultatele testelor oficiale şi nivelul real al emisiilor nu mai este tolerabil. Noi, industria, avem nevoie de un nou drum", a spus Mueller, se arată într-un comunicat al companiei.

Scandalul a dus la scăderea capitalizării bursiere a Volkswagen cu 17 miliarde de euro.

În Europa, automobilele diesel ale VW vor fi supuse unor modificări tehnice ieftine, dar grupul nu a ajuns încă la un acord cu autorităţile din Statele Unite.

Grupul riscă totodată amenzi mari şi sute de procese pentru plata de daune.

Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, a afirmat săptămâna trecută că autorităţile de reglementare trebuie să stabilească noi condiţii de testare a vehiculelor, pentru că scandalul VW a scos la iveală că emisiile reale ale vehiculelor sunt de obicei de câteva ori mai mari decât datele de laborator.