Constanţa şi Oradea sunt oraşele din provincie campioane la spaţii comerciale, dar nu şi la venituri

Autor: Alina-Elena Vasiliu 28.01.2016
Constanţa şi Oradea sunt oraşele din provincie cu cele mai extinse suprafeţe destinate centrelor co­merciale din România, fiecare având peste 150.000 de metri pătraţi în care se desfăşoară activităţi comerciale, potrivit unui studiu realizat de DTZ Echinox referitor la situaţia comerţului modern pe regiuni şi oraşe în 2015. Studiul nu ia în calcul piaţa din Bucureşti.
 
Maritimo Shopping Cen­ter şi City Park Mall, din Constanţa, alături de Lotus Center, din Oradea, sunt retailerii dominanţi în cele două oraşe, preţurile de închiriere în aceste malluri fiind cuprinse între 168 şi 353 de euro/metru pătrat, potrivit studiului citat.
 
Cluj-Napoca, Iaşi, Braşov, Piteşti, Suceava, Ploieşti, Timişoara au fiecare peste 100.000 de metri pătraţi de spaţii comerciale, iar pe poziţia a zecea se află Sibiu, cu 85.000 de metri pătraţi.
 
Totuşi, ju­deţele din care provin oraşele de pe primele două poziţii nu au şi cele mai mari salarii medii din top zece al oraşelor din pro­vincie după suprafaţa comercială.
 
Salariul mediu net în  Oradea este de 1.490 de lei, cu aproximativ 30% mai mic faţă de venitul similar din Cluj, oraş clasat pe a treia poziţie în acest top.