A renunţat la o carieră la BCR în Bucureşti şi a construit propria afacere la Milano. Acum vinde tinere talente în toată Europa

Autor: Ioana Matei 30.01.2016

Cristina Cojocaru a lăsat în spate o carieră bancară de şapte ani şi a hotărât să îşi construiască o afacere în fashion, mizând pe încurajarea talentului unor tineri designeri. A pornit afacerea la Milano şi s-a hotărât să aducă în atenţia pieţei de lux de pe tot continentul câteva nume noi de designeri.

"Nu aş putea spune că îmi lipseşte ceva din atmosfera mediului bancar, mi-am urmat visul şi fac ceeea ce mi-am dorit; am preluat o parte din elementele pe care le-am învăţat în banking şi le folosesc în activitatea de acum“, explică Cristina Cojocaru modul cum se reflectă cei şapte ani de experienţă în mediul bancar în activitatea de antreprenor în industria de fashion. Cojocaru a lansat anul trecut 1MiSHAP, o platformă axată pe susţinerea tinerilor care încearcă să îşi construiască un nume în lumea modei şi care au dificultăţi în transformarea abilităţilor lor artistice într-o afacere. Concret, apartenenţa în cadrul incubatorului asigură designerilor sporirea popularităţii mărcilor create de ei prin participarea la evenimente şi târguri internaţionale, consultanţă în aspecte legale ce ţin de dezvoltarea produselor, găsirea de producători ori manufacturieri care să îi ajute la producţia articolelor realizate, dar şi supravegherea etapelor de producţie.


Cele mai bune oraşe în care să locuieşti. Din top 10, şapte sunt europene. Galerie FOTO
 
Cine este supermodelul de 45 de ani care are o şansă istorică să ajungă Prima Doamnă a Statelor Unite. Galerie FOTO
 
Cum arată rusoaica de 23 de ani care a renunţat la cariera de economist pentru a ajunge cea mai frumoasă stewardesă din Rusia

La acestea se adaugă prezenţa pe o platformă online globală care asigură comercializarea produselor unor clienţi aflaţi pe toate continentele, cât şi prezenţa în corner shop-uri din magazine multibrand dedicate şi dezvoltarea şi supravegherea proceselor adminis-trative care ţin de prezenţa într-un astfel de magazin. Potrivit antreprenoarei, este primul proiect de acest gen de pe piaţa locală şi, deşi este unul 100% românesc, se adresează designerilor din întreaga lume. În prezent, în cadrul acestuia se află o marcă românească şi alte zece internaţionale din sfera accesoriilor premium, iar primul colţ dedicat lor a fost inaugurat recent în cadrul galeriei comerciale Victoria Gallery de pe Calea Dorobanţi. Până în prezent, Cristina Cojocaru a investit în platforma creată aproximativ 50.000 de euro, fonduri proprii, şi se aşteaptă să ajungă la breakeven în aproximativ doi ani şi jumătate, pe baza unui comision din vânzările realizate.

Citiţi continuarea pe Business Magazin