„Schimbarea la faţă“ a doi coloşi din energie, cu impact asupra a 4 milioane de consumatori din România chiar în pragul liberalizării pieţei

Autor: Roxana Petrescu 01.02.2016
Italienii de la Enel şi fostul GDF Suez, unii dintre cei mai mari jucători din sectorul utilităţilor la nivel global, sunt arhi­tecţii celor mai mari campanii de rebranding din piaţa de profil. Cele două businessuri, care cumulat ajung la un rulaj de peste 150 de mi­li­arde de euro, au luat decizia de a-şi „schimba hainele“ într-un moment de transformări profunde în sectorul energetic.
 
Coincidenţa face ca aceste mişcări să se facă simţite şi în România chiar în contextul în care pieţele de energie şi gaz natural sunt în proces de liberalizare, mobilitatea consumatorilor fiind unul dintre elementele care ameninţă poziţia monopolurilor din acest domeniu.
 
„Rolul nostru se schimbă“, spune Gerard Mestrallet, CEO-ul Engie, fostul GDF Suez, jucător din liga întâi din domeniul utilităţilor, cu afaceri de aproape 75 de miliarde de euro în 2014 şi cu peste 150.000 de angajaţi.  Decizia GDF Suez de a se tranforma în Engie a fost comunicată în primăvara anului trecut, costul acestei transformări fiind de câteva milioane de euro, după cum au afirmat reprezentanţii companiei. Practic, după rebranding, numele GDF – Gaz de France - cunoscut de francezi din 1946 rămâne doar o amintire.