Francizele Paralela 45 au vânzări de peste 2 milioane de euro anual

Autor: Mădălina Dediu Panaete 02.02.2016

Paralela 45, una dintre cele mai mari companii de turism din România, vrea să se extindă în franciză şi caută parteneri în mai multe oraşe din ţară precum Bucureşti, Arad, Botoşani, Vaslui, Bis­triţa, Deva, Târgu-Jiu, Râm­nicu Vâlcea, Foc­şani, Dro­beta-Turnu Se­verin şi Zalău.

Compania Paralela 45 Turism, cea care deţine franciza, a luat naştere în 1994 şi a lansat sistemul de francize zece ani mai târziu.

În prezent, com­pania de­ţine 16 agenţii proprii şi alte 18 în sistem de franciză în aproape toată ţara. Sistemul a avut în 2014 o cifră de afaceri de 2,4 milioane de euro, iar pentru anul trecut com­pania estima un rulaj pentru agenţiile de turism francizate de 2,6 milioane de euro.

Ziarul Financiar va prezenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se ex­tind în sistem de franciză, precizând atât cos­turile aferente unui astfel de bu­siness, cât şi planurile de viitor ale acestor com­panii.

În cazul fran­cizei Paralela 45, taxa de franciză se ridică la 1.000 de euro. Francizorul oferă asistenţă în recrutarea şi  se­lectarea perso­nalului, consiliere juridică în privinţa documentaţiei necesare deschiderii punctului de lucru, obţinerii licenţei de turism şi a brevetului, cursuri de pregătire a personalului, asistenţă în ame­najarea spaţiului, asistenţă privind strategia şi tehnicile de marketing al produselor, sisteme de rezer­vare proprii.

Partenerul trebuie să înde­plinească mai multe condiţii, printre care se numără şi aceea de avea un spaţiu de lucru de minimum 25 de metri pătraţi utili, aflat într-o zonă centrală, intens circulată, accesi­bilă publicului şi cu trafic pietonal.

De asemenea, spaţiul trebuie să aibă o deschidere de minimum 4 metri la stradă. În plus, agenţia francizată trebuie să aibă mini­mum doi angajaţi.

La nivel de grup, Paralela 45 are afaceri de circa 40 de milioane de euro în 2014 şi îşi bugetase un avans de 12,5% pentru anul trecut, potrivit ultimelor date ale ZF. Controlată de antreprenorul Alin Burcea, compania con­curează pe piaţa românească, printre altele, cu Christian Tour, Eximtur, Mareea, Perfect Tour şi Happy Tour.

Ziarul Financiar a lansat împreună cu compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting în luna decembrie a anului trecut a doua ediţie a Catalogului francizelor din România