Eximtur Cluj caută să îşi dezvolte businessul în franciză în oraşele mari şi medii

Autor: Roxana Petrescu 03.02.2016

Compania Eximtur, înfiinţată în 1993 şi deţinută de Lucia şi Radu Morariu, deţine 29 de agenţii de turism proprii şi francizate, în 20 de oraşe din România.

Activitatea com­paniei este orga­nizată în patru divizii: bu­siness tra­vel şi or­ganizare eve­ni­men­te, leisure tra­vel, incoming şi şcoala de turism.

Din totalul celor 29 de unităţi, 12 sunt operate în sistem de franciză.

„Ca franciză a Eximtur, atât agen­ţiile de turism care există deja pe piaţă, cât şi cele nou-înfiin­ţate de către alte entităţi interesate au posibilitatea inte­grării într-o reţea funcţio­nală de agenţii de călătorii, capabilă să furnizeze servicii com­plete în acest do­meniu, în condiţiile păs­trării indepen­den­ţei afacerii“, spun reprezentanţii com­paniei.

Eximtur a înregistrat în primele opt luni ale anului o cifră de afaceri de aproximativ 33 de milioane de euro, în urcare cu 7,3% faţă de perioada similară a anului 2014, ca urmare a creşterii numărului de clienţi, potrivit ultimelor date disponibile.

Compania, con­trolată de familia de antreprenori locali Morariu, este una dintre cele mai mari businessuri de pe piaţa agenţiilor de turism. Agenţia concurează pe piaţa românească, printre altele, cu Christian Tour, Paralela 45, Mareea, Perfect Tour şi Happy Tour.

Compania caută par­teneri pentru extinderea la nivel naţional şi spune că investiţia iniţială într-o agenţie este cuprinsă între 7.000 şi 10.000 de euro. Eximtur percepe o taxă de franciză de 2.000 de euro şi o redevenţă anuală de 500 de euro, dar nu cere contribuţii la bugetul de marketing. Durata con­tractului este de trei ani.

Compania caută parteneri în Ploieşti, Râmnicu Vâlcea, Bacău, Buzău, Craiova, Piatra-Neamţ, Miercurea-Ciuc, Drobeta-Turnu Severin.

Ziarul Financiar va prezenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, precizând atât costurile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii.

Ziarul Financiar a lansat împreună cu compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting în luna decembrie a anului trecut a doua ediţie a Catalogului francizelor din România