Un grup de români a strâns finanţări de 4,5 mil. euro pentru o aplicaţie ce ar putea revoluţiona prevenţia cancerului de piele

Autor: Ioana Matei 03.02.2016

Un grup de români a creat o metodă de identificare a can­cerului de piele printr-o aplicaţie ce foloseşte un model matematic, care ar putea revoluţiona prevenţia acestui tip de cancer.

Start-up-ul românesc SkinVi­sion are circa 500.000 de utilizatori în întreaga lume şi a atras până acum finanţări de 4,5 milioane de euro.

Echipa SkinVision este for­mată din circa 40 de angajaţi şi colaboratori, împărţiţi între birourile din Amsterdam, Bu­cureşti, Cluj-Napoca şi chiar şi Australia. Mircea Popa este res­ponsabil de dezvoltarea pro-dusului pe piaţa locală. El îşi petrece mare parte din timp la Bucureşti, unde, într-un birou din zona Floreasca, lucrează la lan-sarea aplicaţiei într-o nouă etapă: interconectarea utilizatorilor cu medicii şi clinicile de pe piaţa locală. 

Povestea start-up-ului ro-mâ­nesc începe în 2011, când Victor Anastasiu, cel care a deschis primul fond de investiţii de tip seed din România (SeedMoney), şi Mircea Popa au văzut po­tenţialul unui software dezvoltat de profesorul Mircea Olteanu de la Universitatea Politehnică, ce permitea iden­tificarea ano­maliilor din cadrul unor tipare.

Citiţi mai multe despre aplicaţia dezvoltată de români în numărul din această săptămână al revistei Business Magazin.