Fostul director comercial al Telekom vrea să ducă businessul de iaurt îngheţat la Braşov

Autor: Cristina Roşca 04.02.2016

Compania Greek Delights&More a adus anul trecut pe piaţa din România franciza Chillbox, un business care vinde iaurt îngheţat. Prima unitate a fost deschisă în mallul Băneasa Shopping City din nordul Capitalei, unul dintre cele mai importante centre comerciale din Bucureşti după încasări. Acum, compania vrea să se extindă în provincie, în Braşov, una dintre „perlele turistice“ ale României. Expansiunea va fi realizată tot de compania Greek Delights&More, care estimează pentru anul trecut o cifră de afaceri de 182.000 de euro, în creştere faţă de 2014 cu 38%. Anul 2015 este însă primul an integral pentru compania lansată la jumătatea lui 2014.

„Sistemul nostru de business este unul cu autoser­vire, clientul îşi poate pune unu sau mai multe tipuri de iaurt, iar peste el poate adăuga dulceţuri, fructe, cre­me, ciocolate, bomboane sau jeleuri“, spun oficialii companiei. Businessul a fost adus din Grecia în România de Panos Makris, fostul director comercial al grupului Telekom (fost Cosmote şi Romte­lecom) în România. În primul ma­gazin, cel din Băneasa Shopping City, omul de afaceri a investit peste 100.000 de euro, potrivit informaţiilor furni­zate atunci de el. Acestei investiţii i s-au adăugat altele, într-un depozit în acelaşi mall şi într-un contract cu o companie de logistică pentru servicii.

Formatul Chillbox, un business care vinde iaurt îngheţat cu diferite toppinguri, îngheţată şi diverse băuturi - de la cafea la smoothie-uri şi sucuri naturale - a fost lansat în 2011 în Grecia. Ulterior, businessul a fost extins în sistem de franciză în peste zece pieţe din Europa, printre care Franţa, Marea Britanie, Suedia, Bulgaria, Cipru sau Turcia.

Ziarul Financiar va prezenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, precizând atât costurile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii.

Ziarul Financiar a lansat împreună cu compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting în luna decembrie a anului trecut a doua ediţie a Catalogului francizelor din România.