Alka şi-a făcut departament de „afaceri internaţionale“ să susţină extinderea mărcii Elephant pe pieţe externe
Autor:
Mădălina Panaete
05.02.2016
Ady Hirsch, directorul executiv (CEO) al producătorului de dulciuri Alka, spune că o companie antreprenorială românească trebuie să îndeplinească anumite „criterii” înainte să se gândească la ofensiva pe pieţele externe.
„Orice producător care vrea să reuşească la export trebuie mai întâi să reuşească pe piaţa locală. După care trebuie să facă o schimbare la nivelul culturii organizaţionale, adică să înlocuiască abordarea locală cu abordarea internaţională. Şi acest lucru înseamnă cunoaşterea de limbi străine, dar şi a modului în care se face business în ţara unde vrea să exporte, cum gândesc consumatorii acolo, dar şi buyer-ii şi importatorii“, a declarat Ady Hirsch, executivul care conduce un grup cu afaceri cumulate de peste 200 milioane de lei.
Tot mai multe afaceri antreprenoriale pariază pe exporturi, multe dintre acestea având vânzări foarte mici la nivel local. Însă aplică pe plan intern „lecţiile“ învăţate în străinătate. Totodată, participarea la târgurile internaţionale este un alt prilej pentru producătorii locali „să arunce“ un ochi la ce face concurenţa străină, dar şi să-şi găsească parteneri de export.