Lanţul de patiserii Paul a ajuns la 14 unităţi pe piaţa românească şi afaceri de peste 5 mil. euro

Autor: Mădălina Dediu Panaete 08.02.2016

Lanţul de patiserii Paul, care a intrat pe piaţa din România în anul 2008, a ajuns la 14 unităţi pe piaţa din România în Bucureşti, Cluj şi Ploieşti.

În Capitală sunt însă cele mai multe unităţi, 12, în fiecare din ce­lelalte ora­şe exis­tând o sin­gură bru­tă­rie. Povestea brutăriilor Paul a înce­put să fie scrisă în anul 1889. Iniţial, era o brutărie şi patiserie fran­ţuzească de familie, dar treptat a început să fie un nume recunoscut la nivel internaţional. Conform ultimelor date, sub brandul Paul sunt deschise peste 550 de patiserii, Franţa fiind ţara care reuneşte cele mai multe locaţii.

Brandul are o tradiţie de 125 de ani în arta brută­riei franţuzeşti, iar franciza pe plan local este deţinută de compania Mou­­­lin D'Or, care nu vrea însă să în­cheie parteneriate cu potenţiali fran­cizaţi, ci extinde reţeaua în regim propriu. Ziarul Financiar va prezenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, precizând atât costurile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii.

Compania a extins brandul Paul sub mai multe formate, o parte fiind de tipul brutărie precum cea din zona Doro­banţilor sau de la Universtate, iar o parte de tip chariot (mini­brutărie mobilă) în special în malluri precum Bucureşti Mall sau Băneasa Shopping City. În unele centre co­merciale există şi o brutărie clasică şi una de tip chariot. Sub brandul Paul sunt deschise atât unităţi stra­dale, dar şi în centre co­merciale şi malluri. Uni­tăţile stradale, toate în Bucureşti, sunt poziţio­nate în zone centrale.

Compania Moulin D’Or a avut în 2014 (ultimul an pentru care există date) o cifră de afaceri de aproape 25 de milioane de lei (5,6 mil. euro), în creştere cu 9% în lei comparativ cu anul pre­cedent, conform datelor de pe mfinante.ro. În plus, Moulin D’Or a avut în 2014 un profit net de 2,7 milioane de lei, cu 50% mai mare comparativ cu rezultatul raportat la nivelul anului precedent.

Pe piaţa locală Paul face parte din acelaşi grup cu KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Deli­very, Cinnabon şi Hard Rock Cafe. Grupul este con­dus din 2011 de britanicul Mark Hilton. Cu şase branduri în porto­foliu, grupul s-ar putea apropia în acest an de afaceri de 100 mil. euro, conform ulti­melor date. Acţionarii grupului sunt mai mulţi antreprenori locali care controlează însă businessul indirect.