Afacerile proprietarului Zara în România, s-au apropiat de 300 mil. €, iar online-ul a adus 7-8%

Autor: Cristina Roşca 08.02.2016

Grupul spaniol Inditex, care deţine pe piaţa locală şapte bran­duri de modă printre care şi Zara, a terminat anul trecut cu afaceri de aproape 300 de milioane de euro, iar online-ul a avut o contribuţie de 7-8%, potrivit surselor ZF.

După cifra de afaceri la nivel de grup, Inditex este liderul pieţei locale de modă, însă la nivel de brand, suedezii de la H&M sunt lider, cu vânzări de aproape 200 de milioane de euro în 2015. Zara şi celelalte branduri ale Inditex nu şi-au anunţat încă oficial rezultatele pe 2015.

Spaniolii au în România 108 magazine sub şapte branduri, respectiv Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Massimo Dutti şi Oysho.

Toate cele şapte branduri sunt acum prezente şi online după ce marca de lenjerie intimă Oysho şi-a deschis magazin pe internet săptămâna trecută.

Pariul pe online al spaniolilor a început încă de acum trei ani cu Pull&Bear şi a continuat şi cu restul brandurilor. Apetitul ro­mâ­nilor pentru cumpărături pe internet i-a convins pe spanioli să continue expansiunea pe acest segment care are o pondere în creştere şi în totalul businessului lor local.