Românii au cheltuit jumătate de milion de euro pe delicatesele japoneze Wasabi

Autor: Roxana Petrescu 10.02.2016

Lanţul de restaurante cu specific japonez Wasabi, controlat de compania Sattva SRL, este prezent pe piaţa locală cu trei restaurante deschise în mallurile din Cluj şi Timişoara.

Compania caută însă să se extindă prin parteneri. Wasabi vine la „pachet“ cu cinci concepte propuse spre francizare, respectiv: Running Sushi, Sushi Bar, Sushi Shop, Sushi Restaurant şi Sushi Delivery, prin care îşi propune să pună la dispoziţia clienţilor sortimente de sushi şi preparate tradiţionale japoneze gătite de pe piaţa românească.

Ziarul Financiar va prezenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, preci­zând atât costurile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii.

Compania este în acest moment prezentă pe plan local prin intermediul a trei restaurante în Iulius Mall Cluj şi Timişoara şi Polus Cluj, toate fiind locaţii proprii. Potrivit datelor financiare ale companiei, românii au prins gustul mâncatului cu beţişoare, aşa că afacerile companiei au crescut anul trecut până la 550.000 de euro de la 400.000 de euro cât erau în 2014. Sattva SRL are afaceri de aproape 5 mil. lei raportate la Ministerul de Finanţe, însă operează mai multe concepte, potrivit datelor ZF. Compania este prezentă acum în Cluj şi Timşoara, dar îşi caută activ parteneri de extindere pentru a duce sushi-ul pe mesele clienţilor din Bucureşti, Constanţa şi Iaşi.

Investiţia porneşte de la 80.000 de euro, dar poate ajunge şi până la 500.000. Potrivit informaţiilor transmise de companie, taxa de franciză este de 30.000 de euro. La ceasta se adaugă o redevenţă lunară de 7% din cifra de afaceri în timp ce contribuţia la bugetul de marketing este de 1%. Durata contractului este de 7 ani de zile.

Potrivit informaţiilor transmise de companie, Wasabi face parte din Tokyo Grup, entitate recunoscută de AJSA (All Japan Sushi Association), una dintre cele mai importante asociaţii de sushi din Japonia.

Ziarul Financiar a lansat împreună cu compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting în luna decembrie a anului trecut a doua ediţie a Catalogului francizelor din România.