UniCredit va lansa pe piaţa italiană buddybank, o bancă exclusiv pentru utilizatorii de smartphone-uri

Autor: Marius Oncu 17.02.2016
Grupul financiar UniCredit, prezent şi în România, intenţionează să lanseze în Italia, la începutul anului următor, o bancă destinată exclusiv utilizatorilor de smartphone-uri şi analizează deschiderea unor astfel de operaţiuni şi în Statele Unite, Europa şi Africa. Noua bancă se va numi buddybank şi ar urma să funcţioneze începând din ianuarie 2017, ca subsidiară deţinută de UniCredit, sub rezerva obţinerii avizelor autorităţilor de reglementare, se arată într-un comunicat al instituţiei de credit. Buddybank va furniza trei produse financiare tradiţionale - conturi curente, carduri de credit/debit şi împrumuturi.

De asemenea, buddybank va oferi şi un serviciu, accesbil prin webchat şi telefon, care va putea ajuta clienţii să facă rezervări la restaurant şi taxi sau să planifice o călătorie, potrivit unui comunicat al grupului UniCredit. „Vom lansa în Italia şi vom avea sediul la Milano, dar, datorită naturii «moleculare» a băncii, care o face adaptabilă la diferitele pieţe, analizăm să deschidem în Statele Unite, Europa şi Africa“, a declarat directorul buddybank, Angelo D'Alessandro. Identificarea clienţilor se va face în câteva secunde, iar aceştia vor putea deschide un cont în numai câteva minute, cu acces instant la împrumuturi.

UniCredit a planificat o investiţie iniţială de 50 de milioane de euro în noua subsidiară şi vizează ca în cinci ani să ajungă la 1 milion de clienţi. Banca îşi va acoperi costurile operaţionale începând din anul al treilea dacă va ajunge la 300.000 de clienţi. Grupul este prezent în România prin UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management şi UniCredit Business Integrated Solutions.