Eximtur Cluj a avut afaceri de 42 mil. euro anul trecut. Divizia de business a adus 67% din rulaje

Autor: Mădălina Dediu Panaete 17.02.2016

Eximtur, una dintre cele mai mari companii de călătorii din România, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 42 milioane de euro, în creştere cu 8% faţă de anul precedent.

Principalul motor de creştere a fost divizia Eximtur Business, specializată în managementul călătoriilor de business şi organizarea de evenimente de afaceri, care a înregistrat vânzări de peste 29 de milioane de euro, cu 17,33 % mai mari decât cele din anul precedent.

Dacă în 2014 turismul de business ocupa 63% din volumul total de afaceri al Eximtur, anul trecut ponderea acestuia a urcat la 67%. Restul de 33% îl reprezintă serviciile acordate persoanelor fizice de către divizia Leisure. Majorarea cu peste 17% a vânzărilor serviciilor de business travel şi organizare de evenimente se datorează faptului că Eximtur Business a atras anul trecut 125 de clienţi noi, companii private şi instituţii publice, iar unii dintre clienţii deja existenţi în portofoliu şi-au mărit volumul de deplasări şi/sau evenimente de afaceri. Aproximativ 117.000 de persoane au călătorit anul trecut, în scop de afaceri, în ţară şi în străinătate cu Eximtur.

Volumul de vânzări rezultat din organizarea de evenimente de afaceri a crescut cu 14,5% faţă de anul 2014. Divizia Eximtur Business a organizat anul trecut peste 140 de evenimente de tip conferinţe, lansări de produse, training-uri, team-building-uri şi petreceri de firmă pentru un portofoliu divers de clienţi din domeniul farma, IT&C, bancar, producţie ciment, industria de componente auto, industria tutunului, domeniul agricol etc. şi a oferit servicii de business travel pentru participanţi la conferinţe, congrese şi simpozioane medicale.

În ceea ce priveşte vacanţele, aproximativ 60% dintre clienţii Eximtur au ales anul trecut destinaţii interne, iar restul de 40% le-au preferat pe cele externe. În România, cei mai mulţi turişti s-au relaxat, anul trecut, pe litoralul Mării Negre, iar în topul preferinţelor au intrat şi Băile Felix şi Sovata - staţiuni în care s-a investit mult în ultimii ani. Dintre cei care au călătorit în străinătate, cei mai mulţi au optat pentru Turcia, Grecia şi Bulgaria.

Anul trecut, Eximtur a vândut bilete de avion în valoare de 20,8 milioane de euro, călătorii şi servicii externe de 11,9 milioane de euro, călătorii şi servicii în România de 9 milioane de euro şi alte servicii conexe călătoriilor în valoare de 0,49 milioane de euro. 

Pentru acest an, Eximtur estimează o creştere a vânzărilor cu peste 5% (2 milioane de euro), bazată pe evoluţia ascendentă a segmentului de business travel, dar şi pe creşterea constantă a cererii pentru destinaţiile interne. În 2016, numărul românilor care vor alege să-şi petreacă vacanţele în ţară ar putea creşte şi mai mult decât în anii precedenţi, atât din motive de siguranţă a destinaţiei, cât şi în urma implementării voucherelor de vacanţă, spun reprezentanţii companiei.

Compania de călătorii Eximtur, fondată în anul 1993 şi controlată de Lucia şi Radu Morariu, are o reţea de distribuţie formată din 29 de agenţii proprii şi francizate în 19 oraşe din România. Activitatea companiei este organizată în patru divizii: Business travel şi organizare evenimente, Leisure travel, Incoming şi Şcoala de turism.