Piaţa de electro-IT a crescut la 2,3 mld. euro anul trecut, apropiindu-se de nivelul din 2008

Autor: Ioana Nita 24.02.2016

Anul trecut motorul de creştere al pieţei electro-IT au fost telefoanele mobile şi gadget-urile, în timp ce în 2008 piaţa era susţinută de livrările de echipamente IT.

Vânzările de echipamente electro-IT de pe plan local s-au situat anul tre­cut la aproximativ 2,3 mld. euro, aproape de nivelul înregistrat în 2008, înainte de declanşarea crizei economice, când piaţa de profil s-a ridicat la circa 2,5 miliarde de euro, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă GfK.

Cea mai mare pondere în totalul livrărilor de echipamente electro IT de anul trecut (31%) i-a revenit sectorului telecom, vânzările de telefoane mobile şi gadget-uri devenind astfel motorul de creştere al pieţei de profil.  În 2008, piaţa era susţinută de echipamentele IT, care generau 35% din produsele electro-IT comercializate în România. Vânzările din sectorul telecom au ajuns anul trecut la 719 mil. euro, în creş­tere cu peste 23% faţă de 2014. În ulti­mul trimestru al anului s-au înre­gistrat cele mai mari vânzări de telefoane mobile şi gadget-uri din tot anul, valoarea acestora situându-se la 263 mil. euro.