Angajatorii români cheltuiesc peste 10 milioane de euro pe an pentru programele de team building ale angajaţilor

Autor: Mihaela Pascari 24.02.2016

Angajatorii români au cheltuit anul trecut între 10 şi 12 milioane de euro în programe de team building pentru creşterea nivelului de implicare şi crearea unei culturi în care aceştia să colaboreze mai bine la serviciu. Totodată, investiţia medie pentru fiecare angajat participant este de 60 de euro, potrivit estimărilor grupului Ascendis, cea mai mare companie de training din România.

Angajaţii care apelează la servicii de organizare de evenimente de team building urmăresc îndeaproape atingerea unor obiective clare şi tangibile. Se pune accent în special pe creşterea performanţei, ieşirea angajaţilor din zona de confort, sinergie, creativitate şi inovaţie , spune Sergiu Teodosiu, consultant în cadrul Ascendis.

Cele mai căutate programe de team building din ultimul an a fost Cucerirea Everestului, în care angajaţii se confruntă cu provocări similare cu cele întâlnite la locul de muncă.

Alte programe de foarte mare impact sunt: Word Cafe, o simulare ce pune accentul pe relaţia client  furnizor, Big Picture, un program care relevă importanţa contribuţiei fiecărui membru la rezultatul comun şi Platoul din Giza, un program original ce dovedeşte participanţilor că nimic nu este imposibil, mai spune Mădălina Sava, consultant în cadurl grupului.

La nivel local, anul trecut s-au organizat între 1.000 şi 1.100 de evenimente de team bulding, dintre care Ascendis a organizat 280 de programe de team building, mai multe cu 79 faţă de anul anterior.

Companiile din România au investitîn medie, câte 60 de euro pentru fiecare dintre cei 19.000 de angajaţi care au participat la cele 280 de programe de team building livrate de Ascendis anul trecut. Pe lângă aceste costuri se adaugă costurile de transport, cazare, masă şi petrecere, spune Mădălina Sava, consultant Ascendis.

Firma de training Ascendis a intrat pe această nişă de piaţă în 2007, iar anul trecut a avut o cifră de afaceri de 5.4 milioane de euro dintre care 1.6 milioane de euro reprezentând veniturile din divizia de evenimente corporate a grupului. Pentru anul acesta firma îşi propune să ajungă la 365 de evenimente de team building.