Avon: Scăderea TVA ar putea orienta clienţii spre gamele superioare

Autor: Cristina Roşca 29.02.2016
Răzvan Diraţian, şeful Avon România, cel mai important jucător de pe piaţa locală de cosmetice, cu afaceri anuale de peste 100 mil. euro, pariază în acest an pe o creştere a con­su­mu­lui ca ur­ma­re a redu­ce­rii cotei gene­rali­za­te a TVA de la 24% la 20% de la 1 ianuarie.

„Credem că pe ter­men scurt măsura re­ducerii TVA va sti­mula consumul şi vom vedea poate şi cli­enţi care vor cum­păra branduri din ga­mele superioare. Există un trend pozi­tiv în piaţă care pro­babil că va con­tinua până la sfârşitul anului şi va duce la un consum per capita mai mare decât anul trecut“, spune exe­cu­tivul român care lucrează în com­panie de peste 15 ani, angajându-se încă din timpul facultăţii.

Avon activează pe segmentul vân­zărilor directe unde se luptă cu alţi competitori străini precum Ori­flame sau Amway.

Pe piaţa totală de circa 3,5 mi­liarde de lei (780 mi­lioa­ne de euro) a pro­­­du­se­lor cos­­­metice şi de parfu­me­rie, Avon se luptă şi cu lan­ţurile de hiper/super­mar­ket­uri, cu farmaciile, cu retai­leriii online, cu cei specializaţi şi cu ma­gazinele de brand ale producătorilor. 

„Ne aşteptăm în con­tinuare la o creş­tere mai puternică a me­diului rural şi în ace­laşi timp ne aştep­tăm la o evoluţie mai rapidă a produselor din segmentele mass-market şi premium.“