Deutsche Telekom: Credem în România, avem răbdare pentru rezultate mai bune

Autor: Adrian Seceleanu 29.02.2016

„Aşteptăm de la noul CEO îmbunătăţirea performanţei operaţionale şi a profitabilităţii.“

„Aşteptăm de la noul CEO îmbunătăţirea performanţei operaţionale şi a profitabilităţii.“



Gigantul german Deutsche Telekom (DT) are „în continuare încredere“ în Ro­mânia şi, în ciuda „me­diului plin de provo­cări“ - o piaţă cu o competiţie intensă şi ve­ni­turi mici pe utilizator, îşi va continua in­ves­ti­ţi­ile, aşteptându-se la o îmbu­nă­tă­ţire a re­zul­tatelor operaţionale şi ale profitabilităţii.

„Cred că este un mediu plin de pro­vocări, dar continuăm să credem în Ro­mâ­nia. Acesta este un mesaj foarte impor­tant din partea mea şi a echipei de ma­nage­ment a Deutsche Telekom pentru că ceea ce ve­dem în România este în primul rând un nu­măr semnificativ de locuitori şi un grad fan­tas­tic de educaţie şi de capabilităţi ling­vis­ti­ce astfel că noi toţi, nu doar eu, con­­tinuăm să credem în această piaţă“, a de­clarat pen­tru ZF Claudia Nemat, mem­bru în boardul DT, care ges­tio­nează un business de 13 mld. euro din cele 69 mld. euro ale gru­pu­lui. Una dintre cele mai im­por­tante in­ves­tiţii din acest an a Telekom România va fi ex­tin­derea reţelei de fibră optică de la 1,4 mi­lioane de gospodării la 2 milioane.

Anul trecut veniturile totale ale Telekom România au scăzut uşor, dar au alunecat pentru prima oară sub pragul de 1 miliard de euro, iar marja profitului ope­ra­ţional (EBITDA) s-a apropiat de 20%, faţă de 32-41% cât înregistrează grupul pe celelalte pieţe europene. DT are încre­de­re că rezultatele pot intra pe un trend pozitiv. „Cred că trebuie să avem răbdare („I think we have to have a long breath“ - lb. engl.). Dar să nu uităm de unde am pornit. Brandul Cosmote era foarte, foarte diferit. Acest lucru nu se poate schimba doar în câteva trimestre“, a punctat ea.

Întrebată direct dacă DT se gândeşte la un exit din România, Nemat a răspuns că nu. „Nu, continuăm să credem în Ro­mâ­nia. Businessul trebuie să se îmbună­tă­ţească, aş fi de asemenea foarte fericită dacă ar exista condiţii diferite pe piaţă, dar Miroslav Majoros (noul CEO al Telekom România – n. red. ) este aici să îmbu­nă­tă­ţească performanţa businessului.“

Pachetele fix mobil Magenta One, una dintre principalele mize ale trecerii Cosmote şi Romtelecom la brandul Telekom în septembrie 2014, au avut o evoluţie bună, a spus Nemat. „Vânzările de pachete convergente Magenta One au «decolat». Suntem în situaţia în care România este acum ţara cu cel mai mare număr de clienţi pentru pachetele Magenta One în afara Germaniei“. Grupul avea la finele anului 208.000de  clienţi pentru pachetele Magenta One.