Deutsche Telekom: Credem în România, avem răbdare pentru rezultate mai bune
„Aşteptăm de la noul CEO îmbunătăţirea performanţei operaţionale şi a profitabilităţii.“
„Aşteptăm de la noul CEO îmbunătăţirea performanţei operaţionale şi a profitabilităţii.“
Gigantul german Deutsche Telekom (DT) are „în continuare încredere“ în România şi, în ciuda „mediului plin de provocări“ - o piaţă cu o competiţie intensă şi venituri mici pe utilizator, îşi va continua investiţiile, aşteptându-se la o îmbunătăţire a rezultatelor operaţionale şi ale profitabilităţii.
„Cred că este un mediu plin de provocări, dar continuăm să credem în România. Acesta este un mesaj foarte important din partea mea şi a echipei de management a Deutsche Telekom pentru că ceea ce vedem în România este în primul rând un număr semnificativ de locuitori şi un grad fantastic de educaţie şi de capabilităţi lingvistice astfel că noi toţi, nu doar eu, continuăm să credem în această piaţă“, a declarat pentru ZF Claudia Nemat, membru în boardul DT, care gestionează un business de 13 mld. euro din cele 69 mld. euro ale grupului. Una dintre cele mai importante investiţii din acest an a Telekom România va fi extinderea reţelei de fibră optică de la 1,4 milioane de gospodării la 2 milioane.
Anul trecut veniturile totale ale Telekom România au scăzut uşor, dar au alunecat pentru prima oară sub pragul de 1 miliard de euro, iar marja profitului operaţional (EBITDA) s-a apropiat de 20%, faţă de 32-41% cât înregistrează grupul pe celelalte pieţe europene. DT are încredere că rezultatele pot intra pe un trend pozitiv. „Cred că trebuie să avem răbdare („I think we have to have a long breath“ - lb. engl.). Dar să nu uităm de unde am pornit. Brandul Cosmote era foarte, foarte diferit. Acest lucru nu se poate schimba doar în câteva trimestre“, a punctat ea.
Întrebată direct dacă DT se gândeşte la un exit din România, Nemat a răspuns că nu. „Nu, continuăm să credem în România. Businessul trebuie să se îmbunătăţească, aş fi de asemenea foarte fericită dacă ar exista condiţii diferite pe piaţă, dar Miroslav Majoros (noul CEO al Telekom România – n. red. ) este aici să îmbunătăţească performanţa businessului.“
Pachetele fix mobil Magenta One, una dintre principalele mize ale trecerii Cosmote şi Romtelecom la brandul Telekom în septembrie 2014, au avut o evoluţie bună, a spus Nemat. „Vânzările de pachete convergente Magenta One au «decolat». Suntem în situaţia în care România este acum ţara cu cel mai mare număr de clienţi pentru pachetele Magenta One în afara Germaniei“. Grupul avea la finele anului 208.000de clienţi pentru pachetele Magenta One.