Comerţul electronic B2B din România va creşte cu 20% în 2016, la 12 miliarde euro

Autor: Andrei Mazurchievici 29.02.2016

În prezent, IT&C-ul (hardware şi software), electrocasnicele, sectoarele auto, home&deco, fashion-ul şi produsele conexe agriculturii au cea mai mare pondere în e-commerce-ul B2B din România, ultimele două domenii înregistrând o creştere accelerată.

Anul trecut, 10% din totalul jucătorilor din comerţul electronic B2B foloseau platforme integrate, ponderea urmând să ajungă la 20% în acest an.

"Teoretic, e greu să ne imaginăm platforme B2B neintegrate. Practic, ele există, dar fără automatizări ale proceselor interne. În lipsa acestora, nu reuşesc să ofere şi reduceri de costuri", a declarat Marius Panait, managing partner Entelion Software, compania care dezvoltă platforma TeamshareManaging.

O platformă integrată de e-commerce se adresează în principal companiilor B2B din zona de producţie şi distribuţie, cu mulţi parteneri, un volum ridicat de comenzi şi operaţiuni multiple, care au nevoie de optimizarea şi sincronizarea tuturor acestor procese. O companie de profil care apelează la o asemenea soluţie îşi poate spori vânzările cu 15%-25% în câteva luni, în timp ce costurile de procesare a comenzilor s-ar reduce cu aproximativ 30%, potrivit Teamshare.

Anul trecut, cea mai mare sumă tranzacţionată pentru o companie B2B, prin intermediul platformei integrate Teamshare, s-a ridicat la 670.000 de lei. Comanda a fost realizată în octombrie 2015 şi a fost plasată pentru un retailer IT&C.

Teamshare este o platformă de e-commerce integrată cu sisteme de contabilitate şi gestiune ERP (sistemul de planificare a resurselor întreprinderii), care se adresează atât clienţilor business-to-business (B2B) cât şi business-to-consumer (B2C). Platforma este folosită în prezent de peste 200 de clienţi din România şi ţări ca Marea Britanie, Franţa, Austria sau Rusia.

Platforma este dezvoltată de Entelion Software, companie cu capital 100% autohton, prezentă pe piaţa din România din 2003.