Cehii de la Akcenta au intermediat în 2015 tranzacţii de 12 milioane euro, jumătate din cât au vizat

Autor: Raluca Ghinea 02.03.2016

Akcenta anunţa la sfârşitul lunii mai a anului trecut că vizează să ajungă în 2015 la 220 de clienţi, pentru care să ruleze tranzacţii de 25 milioane de euro.

Potrivit rezultatelor anuale, compania a reuşit să atragă 200 de clienţi şi a intermediat operaţiuni de 12 milioane euro, cu o valoare medie lunară a tranzacţiilor realizate de un client de 26.000 de euro. Un client efectuează, în medie, trei tranzacţii pe lună.

"Pe măsură ce activităţile noastre de afaceri s-au intensificat, ne-am extins şi echipa, al cărei număr de membri s-a triplat, astfel încât să fim capabili să răspundem tutoror nevoilor clienţilor noştri", a declarat într-un comunicat Theodor Stefanovici, director comercial al companiei pentru România.

Echipa a ajuns la 20 de reprezentanţi comerciali. În mai anul trecut, Stefanovici spunea că Akcenta are 12 reprezentanţi comerciali.

Compania este o instituţie de plată nebancară care realizează plăţi externe şi tranzacţii de schimb valutar pentru clienţii săi cu operaţiuni de import şi export, cu operaţiuni pe mai multe pieţe din Europa, începând cu Cehia, unde este activă din 1997, urmată de Slovacia, Polonia, Ungaria şi România, cu 27 000 de clienţi deserviţi.

În România, compania funcţionează sub o licenţă de operare emisă de Banca Naţională a Cehiei, dar cu notificarea BNR, care a aprobat intrarea pe piaţa locală.

Akcenta deţine licenţa pentru tranzacţiile cu valori mobiliare, care o autorizează să ofere o gamă completă de instrumente financiare folosite pentru a elimina riscul fluctuaţiei negative de curs, pentru schimbul valutar.