ING, profit brut de 392 mil. lei în 2015 după ce a crescut creditarea cu o treime

Autor: Liviu Popescu 03.03.2016

Banca a mizat puternic şi pe creditarea IMM-urilor, segment care a crescut cu 77%. ING nu a menţionat la ce volum de credite s-a ajuns, doar că are 7.000 de clienţi IMM-uri, cu 36% peste nivelul din 2014.

ING, sucursala locală a grupului olan­dez cu acelaşi nume, a raportat pen­tru anul 2015 un profit brut de 392 milioane de lei (echivalentul a 88 mil. euro), în creştere cu 22% faţă de anul precedent, evoluţie deter­mina­tă în principal de câştigurile mai mari din dobânzi pe fondul creşterii creditării. ING Bank avea la finele anului 2015 un sold de credite acor­da­te clienţilor de 14,4 miliarde de lei (3,2 miliarde de euro), cu aproape o treime peste nive­lul de la finele anului 2014, potri­vit datelor pre­­zentate de bancă. Astfel, olan­dezii şi-au crescut cota de piaţă pe credi­tare la 6,3%, cu 1,5 puncte procen­tuale peste nivelul din de­cembrie 2014.