Grupul italian Calzedonia deschide primul magazin Tezenis, în AFI Cotroceni

Autor: Alina-Elena Vasiliu 07.03.2016

Grupul italian Calzedonia intră cu al treilea brand pe piaţa locală, după Intimissimi şi Calze­donia, marca Tezenis urmând să deschidă primul său magazin din România într-unul dintre cele mai bune malluri din Capitală, AFI Palace Cotroceni.

Spre deosebire de celelalte mărci însă, care au preţuri medii şi peste medie, Tezenis este numele mass-market al grupului, cu preţuri accesibile unei părţi mai mari a populaţiei.

Pe piaţa locală nu există un brand specializat de lenjerie care să aibă o poziţie comparabilă, dar Tezenis se va bate cu segmentele similare are unor branduri străine precum H&M sau C&A. Maga­zinul din AFI Palace Cotro­ceni va fi inaugurat vineri şi, la fel ca şi celelalte unităţi ale grupului, va fi operat în sistem de franciză.

Tezenis este parte a grupului italian Calzedonia, alături de o reţea extinsă de magazine în sistem de franciză, cu mai mult de 3.600 de spaţii în peste 36 de ţări.

Retailerul italian de lenjerie intimă Calzedonia deţine în România atât operaţiuni de retail, cât şi de producţie, respectiv fabrica Aries Textile din Arad, în care lucrează 500 de oameni. Compania Aries Textile a produs lenjerie intimă de 221 de milioane de lei (50 de milioane de euro) în 2014, în creştere cu 18% faţă de anul anterior, iar faţă de 2009 cifra de afaceri este de şapte ori mai mare, potrivit calculelor ZF.

Datele aferente anului 2014 îi poziţionează pe italieni în topul celor mai mari cinci producători de îmbrăcăminte din România alături de Benrom (Benetton Italia), Rosko Textil (Olanda), Formens (Franţa) sau Alison Hayes (Marea Britanie). Potrivit ultimelor date ale ZF, grupul Calzedonia deţinea peste 90% din acţiunile fabricii din Arad.

Grupul italian de modă a intrat pe piaţa locală iniţial în producţia de lenjerie intimă şi abia apoi în retail, deschizând în primăvara lui 2011 primul magazin din România în Piaţa Romană. Intrarea pe segmentul de retail a fost făcută printr-un francizat, compania Futura Lenjerie 2010.

În Capitală italienii au ales în primul an cele mai importante centre comerciale, AFI Palace Cotroceni şi Băneasa Shopping City, şi spaţiul stradal din Piaţa Romană. Ulterior a fost deschis un magazin în Promenada.

Din grupul italian Calzedonia fac parte mai multe branduri, printre care şi Intimissimi, intrat ulterior pe piaţa locală cu un magazin în Băneasa Shopping City. Cele două branduri de lenjerie se adresează persoanelor cu venituri medii şi peste medie, preţul unui costum de baie putând ajunge la 50 de euro.