BCR: Femeile au mai multe depozite decât bărbaţii, dar şi fac mai multe plăţi cu cardul la POS-uri

Autor: Raluca Ghinea 09.03.2016

Femeile reprezintă o treime dintre clienţii care utilizează serviciile de internet banking, iar 56% dintre acestea se autentifică prin token sau etoken. Acestea intră în cont de două ori pe lună, în medie, şi efectuează operaţiuni cel puţin o dată pe lună, iar 8% dintre ele folosesc acest serviciu de pe telefonul mobil, se arată într-un comunicat al BCR.

Majoritatea femeilor de afaceri din portofoliul BCR au companii în comerţ, producţie şi servicii. Peste un sfert din microîntreprinderile din România sunt conduse de femei, iar majoritatea antreprenoarelor din acest sector activează în Transilvania.

"Datele noastre creionează portretul unei femei care tranzacţionează fără a recurge la numerar, face cumpărături frecvent, dar şi economii, e obişnuită cu plata automată a facturilor şi optează pentru internet banking. Un astfel de comportament financiar echilibrat, constructiv şi inovator ne demonstrează că în fiecare clientă BCR se află o antreprenoare", a declarat în comunicat Dana Demetrian, vicepreşedinte retail BCR.

Femeile reprezintă 49,4% din numărul total de clienţi ai băncii, iar veniturile lunare ale acestora, de tip salariu sau pensie, sunt în creştere faţă de salariul minim net lunar pe economie, ele încasând venituri în cont cu o mai mare regularitate decât bărbaţii.

Numărul clientelor care apelează la serviciile de private banking, accesibile celor care au în cont peste 200.000 de euro, a crescut cu 8% în ultimul an.

Unul din trei clienţi BCR care utilizează private banking este femeie, iar clientele care recurg la aceste servicii deţin 30% din totalul activelor aflate în administrarea acestui segment. O treime dintre clientele care folosesc private banking apelează la acesta pentru a efectua plasamente în fonduri de investiţii.

Femeile economisesc mai mult decât bărbaţii, având un număr mai mare de depozite la termen.

Apetenţa femeilor pentru îmbunătăţirea nivelului de viaţă a întregii familii le situează pe primul loc atunci când vine vorba de cumpărături, femeile fiind şi principalele deţinătoare de card de debit din portofoliul BCR.

Ele contractează servicii de educaţie mai bune pentru copii, de servicii medicale de calitate pentru întreaga familie, de îmbunătăţiri sau reamenajări la nivelul locuinţei sau chiar de plata la termen a facturilor lunare, pe care majoritatea femeilor le plătesc direct din cont, prin serviciul Direct Debit.