Smartphone-urile câştigă teren rapid şi în comenzile online de mâncare

Autor: Ioana Nita 09.03.2016

Comenzile pentru mâncare prin aplicaţii pentru smartphone-uri, o piaţă practic inexistentă acum 5 ani, au ajuns la o valoare de aproximativ 4 mil. euro anul trecut şi înregistrează o rată de creştere de 20-30% pe an, pe fondul avansului accelerat al vânzărilor de ter­minale inteligente şi al accesibilităţii serviciilor de internet mobil.

Dacă iniţial apelurile telefonice şi apoi comenzile prin paginile web erau metodele principale de inter­acţiune dintre clienţi şi restaurante, acum aplicaţiile de­di­cate pentru mobile au ajuns la o pondere de peste 65% din totalul comenzilor prin internet, conform date­lor furnizate de filiala locală a start-up-ului german Foodpanda, înfiinţat în 2012 şi care domină acest segment. „Raportat strict la România, aplicaţia mobilă foodpanda generează, în prezent, circa 65% din totalul comenzilor zilnice de mâncare online, iar targetul este să încheiem anul cu o medie de 70%“, a spus Radu Bălăceanu, country manager al Foodpanda România.