Japonezii de la Brother: Imprimantele simple sunt în declin, creşterea este pe multifuncţionale

Autor: Oana Stupinean 10.03.2016
Brother România, divizia locală a producătorului japonez de imprimante şi multi­funcţionale, estimează o creştere a businessului cu circa 20% anul acesta, la 4 mil. euro, pe fondul avansului înregistrat pe segmentul echipamentelor multifuncţio­nale - care au şi funcţii de copiere sau scanare pe lângă cea de imprimare.
 
„Pentru acest an fiscal, estimăm o cifră de afaceri de 4 milioane de euro. În ultimii cinci ani rata anuală de creştere a fost de 15% pentru întreg businessul“, a spus Monica Otlăcan, şeful reprezentanţei Brother România.
 
Piaţa locală de imprimante multifuncţionale s-a ridicat anul trecut la 199.000 de unităţi, în timp ce segmentul imprimantelor simple (cu o singură funcţie, cea de tipărire) a fost de 43.000 de unităţi, potrivit reprezentanţiilor companiei.
 
„Piaţa înregistrează o creştere, dar pe par­­tea de imprimante «single function» exis­tă un uşor declin, atât pe zona de bu­si­ness, cât şi pe cea a consumatorilor finali. Lu­mea se îndreaptă tot mai mult spre im­pri­man­tele multifuncţionale", a mai spus Otlăcan.