Gorenje: Spre deosebire de alte pieţe, românii caută în continuare aparate cu gaz şi frigidere mari

Autor: Emil Popescu 13.03.2016

„Consumatorul s-a educat şi preocuparea pentru economisirea energiei este foarte crescută. Putem spune că este din ce în ce mai selectiv, s-a maturizat şi caută tehnologie de ultimă oră, precum şi design“, a declarat Damir Drazetic, general manager al Gorenje România.

El a adăugat că în ultimii doi-trei ani piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a reintrat pe un trend de creştere, iar pe lângă contribuţia principală a sectorului telecom, la rezultatul pozitiv au contribuit şi sectoarele de electrocasnice mari şi mici, dar şi electronicele.

„Putem discuta despre o maturizare a pieţei, dar şi a consumatorului român“, conchide el.

În prezent, România produce electrocasnice de doar 500-600 mil. euro, având cinci fabrici mari de produse finite şi alte câteva de componente, care în totalul exporturilor înseamnă puţin peste 1%. Totuşi, ritmul alert al investiţiilor venite în acest domeniu ar putea să facă din piaţa locală un hub de producţie de electrocasnice, mai ales în condiţiile în care prezenţa unor producători mari atrage de regulă şi alţi jucători de profil.