Nemţii au cucerit şi piaţa de asigurări de sănătate din România
Aproximativ jumătate din piaţa locală de asigurări de sănătate cu o valoare anuală de 100 mil. lei este în „mâinile nemţilor“, în condiţiile în care cei mai mari doi jucători pe segementul poliţelor de sănătate sunt Signal Iduna şi Allianz-Ţiriac. Dacă Allianz a dezvoltat businessul cu asigurări odată cu creşterea pieţei, Signal Iduna a venit în România cu intenţia de a se concentra pe vânzarea de poliţe de sănătate.
Focusarea pe o nişă atât de îngustă aşa cum este cea a asigurărilor de sănătate nu a permis o dezvoltare amplă Signal Iduna, care deşi este cea mai mare companie pe segmentul poliţelor de sănătate are afaceri anuale de numai 30 de milioane de lei.
Pe lângă Signal Iduna şi Allianz, printre jucătorii activi în piaţa din piaţă se numără şi Omniasig şi BCR Viaţă, ambii deţinuţi de grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG).
Piaţa locală de asigurări de sănătate a crescut de trei ori din 2008 încoace, încasările companiilor ajungând la peste 100 de milioane de lei (24 mil. euro) anul trecut. În pofida ritmului de creştere însă asigurările de sănătate sunt în continuare departe de potenţial.
Poliţele de sănătate vândute de asigurătorii locali includ în principal consultaţii, analize şi investigaţii medicale, partea de spitalizare şi interventii chirurgicale, deşi disponibilă în portofoliu, neregăsindu-se întotdeauna printre beneficiile achiziţionate de clienţi. O serie de companii de asigurări au afirmat că intenţionează să mizeze mai mult pe asigurările de sănătate, pe care le văd ca una din principalele surse de creştere ale businessurilor în perioada următoare.