Vânzările de produse wearable se vor dubla în acest an; ceasurile inteligente sunt cele mai căutate

Ziarul Financiar 16.03.2016

Din totalul vânzărilor de anul trecut, ceasurile inteligente au reprezentat 75%, acestea fiind urmate în topul preferinţelor clienţilor de gadgeturile Smart Home, precum alarmele şi senzorii cu infraroşu, yalele electromagnetice sau prizele inteligente.

”În 2015, clienţii eMAG au cumpărat peste 14.000 de smartwatch-uri şi brăţări fitness, cu 300% mai mult faţă de anul precedent şi în valoare de peste 7,5 milioane de lei. Evoluţia va continua şi în 2016, când numărul acestor gadgeturi cumpărate de pe eMAG se va dubla, atingând pragul de 30.000 de unităţi vândute”, se arată într-un comunicat al eMAG.

Volumul gadgeturilor smart achiziţionate de pe eMAG reprezintă aproximativ 40% din numărul de unităţi vândute în total în România.

„Diversificarea gamei de produse şi preţurile accesibile pentru publicul general sunt câteva dintre motivele care au dus la avansul accelerat al pieţei de wearables la nivel local. Estimăm că, în viitorul apropiat, Apple va lansa oficial pe piaţa din România Apple Watch, iar acest lucru va duce cu siguranţă la o creştere a vânzărilor pe întreaga categorie. Preconizăm că, în maxim 3 ani, piaţa locală va atinge pragul de aproximativ 200.000 unităţi vândute”, spune Stejara Pircan, Commercial Director Hard Lines eMAG.

Potrivit eMAG, şi dezvoltarea Smart Home şi Internet of Things este un factor de creştere a consumului de pe telefoanele mobile şi, implicit, a cererii pe segmentul smartwatch. Interesul crescut pentru acest tip de gadgeturi influenţează şi piaţa de accesorii.