​Piaţa de colectare a creanţelor a crescut cu 27% în 2015

Autor: Liviu Popescu 16.03.2016
Valoarea creanţelor colectate a înregistrat o creştere de 27% în intervalul 2014-2015, datorată în mare parte creşterii de 29% a valorii sumelor colectate pe segmentul Business to consumer (B2C), ajungând la 359 milioane de euro, potrivit datelor AMCC (Asociaţia de Management al Creanţelor Comerciale)
 
Veniturile din colectarea de creanţe au crescut cu 19% în 2015, comparativ cu 2014, datorită volumului mare de creanţe cesionate (creştere cu 28%) şi al colectării de creanţe B2C (creştere de 49%), care a compensat scăderea (61%) înregistrată în procesul colectării de creanţe din B2B (Business to business).
 
Tendinţa care a început în primul semestru al anului 2015, în urma modificării segmentului ţintă de clienţi (concentrare pe B2C în detrimentul B2B) este dată de unii dintre cei mai importanţi jucători din piaţă.
 
Aşteptările pentru pentru primul semestru sunt mai degrabă prudente în ceea ce priveşte colectarea creanţelor datorită reglementărilor care aşteaptă să fie aprobate. În acelaşi timp, jucătorii din industriile importante ale economiei încep să ia în considerare tot mai mult parteneriatele cu societăţile de colectare a creanţelor.
 
Dimensiunea pieţei B2C.
 
Valoarea totală a creanţelor externalizate în 2015 a înregistrat aproximativ 10 mld. euro aferente unui număr de 6 milioane de cazuri, unde creanţele internaţionale externalizate reprezintă 8,8 milioane euro şi 825.000 număr de cazuri.
 
Dinamica pieţei B2C.
 
Numărul creanţelor domestice externalizate a crescut în 2015 cu mai mult
de 7%, comparativ cu 2014, datorită unei creşteri de 16% a numărului de cazuri B2C al creanţelor externalizate. Valoarea creanţelor domestice achiziţionate a scăzut cu 5% de la 498 milioane euro, până la 471 milioane euro, în timp ce valoarea medie pe caz a crescut până la 1126 euro/caz, datorată unei
scăderi de 43% a numărului de cazuri achiziţionate şi o valoare mai mare a portofoliilor de creanţe.