China, un jucător din ce în ce mai vizibil pe piaţa de fuziuni şi achiziţii

Autor: CătăIina Apostoiu 22.03.2016

Pe fondul încetinirii economiei locale şi posibilităţii devalorizării în continuare a yuanului, companiile din China au pornit la vânătoare de ţinte străine, în special americane, scrie Bloomberg.

Din cele mai mari patru tranzacţii ale acestui an, două implică firme din China: ChemChina cumpără Syngenta pentru 46 miliarde de dolari, iar Anbang Insurance a devansat până acum Marriott în cursa pentru lanţul hotelier american Starwood. În ultima vreme, China a luat în vizor hoteluri, cinematografe şi producători de semiconductori.

Însă, la nivel mondial, în ultimii ani cele mai multe investiţii s-au dus în active din sectorul energiei, materiilor prime, cât şi instituţii financiare. Chiar dacă China n-ar mai cheltui un singur cent pe ţinte M&A cross-border în acest an, volumul de achiziţii recent l-ar depăşi pe cel din anii anteriori.