Video ZF Live. Vladimir Sterescu, country manager CGS: Americanii de la CGS merg cu un call-center în Miercurea Ciuc şi angajează 180 de oameni
Americanii de la CGS, companie de servicii de externalizare cu 3.000 de salariaţi în birourile din Bucureşti, Braşov, Sibiu şi Târgu-Jiu, intenţionează să deschidă într-o lună de zile un nou centru la Miercurea Ciuc, potrivit lui Vladimir Sterescu, country manager.
„Pentru noi, acest centru este unul de nişă. Avem câţiva clienţi din Ungaria pentru care avem externalizate volume în limba maghiară. În acest moment, compania dispune de vorbitori de limba maghiară în Braşov - puţin peste 300, dar clienţii noştri au nevoie de un număr aproape dublu de vorbitori de limbă maghiară. Aşa ne-am decis să mergem în Miercurea Ciuc, unde, într-o lună, vom deschide un centru nou care va avea o capacitate de 150 de birouri cu aproximativ 180 de angajaţi pentru început.
Salariul net va fi în jur de 350 de euro net pe lună plus beneficiile aferente.“
Potrivit lui Sterescu, anul trecut compania a încheiat cu o cifră de afaceri de aproximativ 50 de milioane de dolari, cu o creştere de până în 10% comparativ cu 2014.
„Anul acesta ne găsim într-o poziţie foarte bună în care avem semnate foarte multe contracte, cu un timeline ferm în a implementa activitatea nouă.“
Compania care asigură activităţi de suport tehnic, de relaţii cu clienţii, activităţi de retenţie şi activităţi financiare se confruntă cu o fluctuaţie de personal în medie de 42% pe an, o rată bună comparativ cu media fluctuaţiei de personal din industria centrelor de servicii unde media globală este de 60% pe an, iar în anumite ţări cum ar fi India sau Filipine media ajunge la 60% pe lună.
„Liniile de business unde sunt externalizate activităţile financiare sau activităţile de suport tehnic au cea mai mică fluctuaţie de personal, sub 15% pe an, în timp ce zona de relaţii cu clienţii sau zona de vânzări înregistrează o fluctuaţie care poate ajunge şi la 60% pe an.“
În România, nivelul salarial are implicaţii foarte mari în rata de plecări. Nivelul salarial în businessul de outsourcing este dictat de limba străină pentru care o persoană este angajată. În funcţie de aceasta salariile diferă. Astfel, în timp ce engleza se situează la un nivel scăzut, o limbă nordică se află la un nivel foarte ridicat.
„Cu cât salariul este mai mare, rata de plecare este mai mică. În serviciile de suport tehnic şi financiar salariile se situează între 600 şi 800 de euro net pe lună“, a precizat Sterescu.
Deficitul de absolvenţi din ultimii ani şi dezvoltarea serviciilor pe care le oferă, au determinat compania să recruteze şi personal cu experienţă.
„Nu mai angajăm doar studenţi şi tineri absolvenţi. În zona de suport pentru activităţi financiare avem nevoie de oameni cu cel puţin 3-5 ani de experienţă, astfel că am ajuns să recrutăm foarte mult din zona bancară, zonă care s-a restrâns mult în ultimii ani. Şi pe zona de suport tehnic avem nevoie de oameni cu experienţă, aşa încât vârsta de angajare a ajuns să fie şi de 45 de ani.“