Vlad Grigoriu, Co-Factor: Ţintele progresive îi stimulează pe angajaţi să depună mai mult efort în procesul de performanţă

Autor: Cristina Bellu 29.03.2016

Poziţia competitivă în piaţă, influenţa în industrie, brandul companiei sunt doar câteva dintre elementele care oferă date despre performanţa unui business. Cel mai important aspect atunci când vorbim despre managementul performanţei este că acesta poate facilita creşterea performanţei în organizaţie în măsura în care se ţine cont de anumiţi factori, a spus  Vlad Grigoriu, Fondator şi CEO, Co-Factor, în cadrul ZF HR Conference 2016.

Avem angajaţi foarte bine pregătiţi, avem acces facil la orice tip de informaţie.

Când vorbim despre performanţă, ne gândim ca ea presupune angajament şi efort intens. Oricât de mult am încerca să lucrăm la nivelul de satisfacţie al angajatului, observăm că performanţa nu creşte. Cel mai important este să lucrăm la disponibilitatea angajaţilor în a fi competitivi.

Echipele super-performante sunt puternic focalizate pe semnificaţia unei ţinte înalte.

Diferenţa de performanţă este de 400% la acelaşi nivel de efort pentru cei care se identifică cu jobul, comparativ cu cei care spun că vor face acel job pentru un timp oarecare.

Feedback-ul calitativ al unui angajat poate aduce plus de performanţă şi de angajament. Sentimental, progresul este cel mai pozitiv element din viaţa unui angajat.

Alte declaraţii:

Job-ul principal al unui manager este ca acesta să crească oamenii.

Potrivit unui studiu, 92 % dintre angajaţi consideră că feedback-ul corectiv, livrat corespunzător, îi ajută pe aceştia să-şi îmbunătăţească performanţa.

Recomandăm ţintele progresive în locul unei ţinte unice. Acest lucru îi stimulează pe angajaţi să depună mai mult efort pentru a trece la nivelul următor.

Un astfel de exemplu este compania Kiwi Finance unde, sistemul de performanţă este construit pe astfel de trepte.

Oferirea de recompense simbolice dublate de feedback pozitiv şi recunoaşterea, are ca effect creşterea substanţială a performanţei, pe de o parte a performanţei angajatului şi pe de altă parte a performanţei în raport cu ceilalţi angajaţi.