Intră în luptă cu pieţele şi bazarurile. Retailerul polonez cu preţuri mici Pepco a ajuns într-un an la aproape 50 de magazine şi continuă expansiunea

Autor: Cristina Rosca 01.04.2016

Piaţa de modă din România, evaluată la 2 mld. euro anual, este dominată de brandurile cu preţuri mici, acestea având o cotă de piaţă cumulată de peste 50%, potrivit companiei de cercetare de piaţă PMR.

Retailerul polonez de tip discount Pepco, intrat pe piaţa locală în urmă cu mai puţin de un an şi jumătate, a ajuns deja la circa 50 de magazine în oraşele mari şi medii din România şi continuă expansiunea, potrivit datelor disponibile pe site-ul propriu.

Compania a acoperit în special zonele de sud, centru şi vest ale ţării, mai puţin Moldova, considerată cea mai săracă regiune a României. Totuşi, polonezii merg şi aici, următoarele deschideri anunţate pe site-ul propriu fiind în zonă, mai exact în Piatra Neamţ şi Suceava.

Deşi estul ţării este mai puţin dezvoltat, cu un salariu sub medie şi cu o rată a şomajului peste media naţională, prezenţa polonezilor de la Pepco în zonă nu este surprinzătoare în contextul în care retailerul se adresează clienţilor cu venituri sub medie. Astfel polonezii care vând haine, accesorii şi produse de decoraţiuni la preţuri mici se bat cu alţi discounteri internaţionali, dar şi cu magazinele locale de tip „orice produs la 13 lei“ sau cu baza­rurile locale.