Băncile renunţă la comisioane pentru a câştiga clienţi pe piaţa obligaţiunilor

Autor: CătăIina Apostoiu 01.04.2016
Băncile sunt într-o competiţie din ce în ce mai strânsă pentru a câştiga deal-uri pe piaţa euroobligaţiunilor emise de pieţele emergente, piaţă care s-a contractat cu 29% anul trecut, la 344 miliarde de dolari, relatează Bloomberg. Deşi comisioanele de intermediere sunt în scădere de un deceniu, băncile din cele mai mari centre financiare ale lumii duc acum lupta la un alt nivel, aranjând tranzacţii la discounturi puternice şi în unele cazuri chiar gratuit, punându-şi în pericol profiturile pentru a câştiga cotă de piaţă. Însă nu numai companiile de pe pieţele emergente au de câştigat. Din Malaiezia până în Kenya, guvernele au emis de asemenea obligaţiuni în care nu au existat comisioane, relevă datele Freeman Consulting Services. În primele trei luni ale acestui an, vânzările de obligaţiuni în dolari şi euro de pe pieţele emergente au atins un minim pe şase ani, de 88 miliarde de dolari. Cererea în scădere a generat un război al preţurilor la nivel bancar.