ASF: Plan de afaceri pe trei ani pentru cine vrea să cumpere un broker, administrator de fonduri sau companie de asigurări

Autor: Roxana Pricop 01.04.2016

Autoritatea de Supraveghere Finan­ciară (ASF) a adoptat un nou regulament ce actualizează normele de evaluare şi de avizare a achiziţiilor şi majorărilor de participaţii în cadrul firmelor de brokeraj, administratorilor de fonduri de investiţii şi de pensii private, burselor de valori şi depozitarilor centrali, firmelor de asigurare.

Noile criterii şi reguli devin aplicabile în procesul de autorizare a unei entităţi atunci când apar modificări în structura acţio­nariatului - la atingerea sau depăşirea unor praguri de deţinere de 10%, 20%, 33% şi 50% (5% la depozitarul central, 20% la operator de piaţă, 33% la contrapartea centrală) sau ori de câte ori este cazul în cadrul procesului de supraveghere şi control exercitat de ASF.

Potrivit regulamentului, orice potenţial achizitor va transmite autorităţii un proiect de achiziţie care trebuie să includă un set de informaţii relevante, inclusiv valoarea participaţiei care urmează să fie deţinută.