VIDEO ZF Live. Daniel Nicolescu, cofondator al SymphoPay: Ţintim 4-5 milioane de tranzacţii cu POS-ul inteligent în primul an şi extinderea în regiune

Autor: Alexandra Marcu 11.04.2016

Terminalul inteligent de plăţi cu cardul (POS) dezvoltat de start-up-ul local SymphoPay facilitează comunicarea dintre comerciant, consumator şi bancă prin extinderea funcţiilor furnizate de termi­nalele de plăţi cu cardul, astfel că POS-urile vor detecta cardurile folosite şi vor face un istoric, iar clienţii vor putea răspunde la câteva întrebări personalizate în funcţie de cumpărăturile efectuate.

„Dacă ai cumpărat un frigider săptă­mâna trecută şi acum mergi iar la magazin să cumperi ceva, după ce plăteşti cu cardul, pe ecranul dispozitivului poate apărea întrebarea dacă eşti mulţumit de achiziţia făcută sau dacă l-ai recomanda prietenilor“, a spus Daniel Nicolescu, SymphoPay, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Soluţia SymphoPay este o platformă care acţionează ca un mijloc de interacţiune între client, comerciant şi bancă. „Am vrut să fac o schimbare în acest domeniu, să dezvolt un produs nou, o nouă platformă.“

Acesta a înfiinţat SymphoPay în 2015 împreună cu un fost coleg, Sebastian Ioniţă, iar în momentul de faţă afacerea este eva­luată la 1,5 milioane de euro.

„Provocarea a fost să deschidem această piaţă a POS-urilor interactive. Consumatorul este educat, iar diferenţa dintre succesul şi insuccesul comerciantului ţine de relaţia acestuia cu clienţii, trebuie să îi ajute în deciziile viitoare şi să îi fidelizeze prin vouchere sau alte beneficii“, a completat Nicolescu. Terminalul de plată devine un obiect de marketing, spre deosebire de un simplu cititor de carduri cum este perceput în acest moment. „Facilitez o soluţie de big data pentru comercianţi şi pun la dispoziţie o platformă de marketing.“

În ceea ce priveşte acordul consu­matorului de a-i fi utilizate datele persoanale, antreprenorul spune că în momentul în care oamenii plătesc cu cardul aceştia îşi dau implicit consimţământul pentru acest lucru. „Pe bonul fiscal scrie sus numele deţinătorului cardului, iar casierii pot cere şi buletinul clientului pentru a verifica dacă este a lui.“

Nicolescu vrea să intre pe piaţa companiilor care oferă servicii de marketing şi comunicare pentru clienţii din retail, iar platforma acestuia este deja în faza de prelansare. „Platforma este aproape gata, discutăm cu primele bănci cu care vom începe şi urmează procesul de certificare cu Visa şi MasterCard, iar apoi vom alege comercianţii pilot.“

În ceea ce priveşte planul pentru 2017, el îşi propune să implementeze pe piaţă 10.000 de POS-uri conectate la o platformă online care să le ofere tuturor utilizatorilor transparenţă. „Vrem să dinamizăm sectorul de retail prin tehnologie. Focusul pentru anul următor este să dezvoltăm soluţia şi să o facem disponibilă pentru cât mai mulţi comercianţi posibil, dar scopul nostru este să depăşim graniţele României cu această soluţie.“

Acestă platformă reprezintă o oportunitate pentru comercianţi deoarece ei au nevoie de ajutor, pentru că cea mai mare calitate a lor nu mai este reprezentată de produs, ci de modul în care interacţionează cu clientul. „Acelaşi televizor îl găseşti la două magazine diferite în acelaşi mall, pe acelaşi etaj, iar atunci consumatorii se întreabă pe care să îl aleagă.“

La fiecare tranzacţie, SymphoPay va percepe o taxă de câţiva cenţi, ea provenind atât de la retailer cât şi de la bancă. „Ne aşteptăm la 4-5 milioane de tranzacţii în primul an.“

În trecut, POS-urile nu suportau o viteză mare de comunicaţie, nu aveau softul potrivit, nici viteza de procesare pentru a dezvolta un astfel de canal de comunicaţii. „Principalul beneficiar care are acces la baza de date este comerciantul, astfel că retailerii vor înţelege ce tipuri de comportament au clienţii lor.“

Ce a mai spus Daniel Nicolescu la ZF Live:

- Un retailer mare are un milion de chitanţe într-o lună

- Având în vedere că este o industrie nouă, ne-am propus să atragem un investitor strategic care să ne ajute atât pe partea financiară, cât să vină şi cu bagajul necesar de cunoştinţe

- În lumea tranzacţiilor financiare nu sunt mulţi specilişti

- Avem 10 oameni în echipă