Test cu OPEL ASTRA SPORTS TOURER în Valea Duoro, pe unul dintre cele mai şerpuite drumuri din lume - GALERIE FOTO

Autor: ProMotor 09.04.2016

Opel a fost primul constructor german care a lansat o maşină tip break, în urmă cu 69 de ani. Atunci, cei aflaţi la conducerea companiei şi-au dat seama că oamenii aveau nevoie de o maşină cu care să-şi poată desfăşura activitatea profesională în timpul săptămânii, dar şi să-şi plimbe familia în weekend. Totuşi, abia în 1963 a apărut modelul care a revoluţionat segmentul: Kadett A. Cu un portbagaj generos, trei rânduri de scaune, un motor de 1 litri şi 40 de cai-putere, dar şi un cost de întreţinere scăzut, modelul a fost un success. 

Vedeţi AICI galeria foto

Din acel moment, a urmat generaţie după generaţie, la intervale de maxim 7 ani, fiecare model nou aducând tehnologii şi caracteristici care i-au asigurat continuitatea vânzărilor. Din cele peste 24 de milioane de modele Kadett şi Astra construite de Opel până acum, 5,4 milioane au fost break.
 
Noul Astra ST este a zecea generaţie de break compact ST Opel şi are deja parte de un început bun: de la introducerea ultimei generaţii, Opel a primit deja peste 100 000 de comenzi pentru hatckback-ul în 5 uşi şi caroseria Sports Tourer. 
 

Opel Astra J a fost primul Sports Tourer, iar prin varianta K, Opel merge înainte pe această direcţie.

Şi-a făcut apariţia pentru prima dată la Salonul Auto de la Frankfurt, în 2015, însă lansarea pe piaţă are loc în primăvara lui 2016.

Ce aduce nou faţă de generaţia anterioară? În primul rând, o greutate mai mică cu aproape 200 de kilograme, un consum mixt de 3,4 litri în cazul motorului diesel  de 1,6 litri şi 110cp, spaţiu mai mare pentru pasageri, sisteme de asistenţă precum identificarea semnelor de circulaţie, avertizare la depăşirea benzii cu corectare, sistem de avertizare în cazul unui coliziuni iminente şi frânare automată în cazul în care detectează o posibilă coliziune, scaune ergonomice care pot primi funcţie de masaj şi ventilare. Totodată, noul Opel Astra ST marchează reîntoarcere motorului de 1 litru, sub forma unui propulsor pe benzină cu 3 cilindrii, injecţie directă şi turbină.