Brokerii de asigurări, nevoiţi să vândă mai mult sau poliţe mai scumpe ca să îşi conserve veniturile: comisioanele scad din 2011 încoace

Autor: Anelis Baciu 11.04.2016
Companiile de brokeraj în asigurări sunt nevoite să intermedieze mai multe poliţe pentru a-şi conversa veniturile din comisioane, în condiţiile în care în ultima perioada s-a ob­ser­vat o presiune mai mare din partea asigu­rătorilor pentru reducerea nivelului comi­sioa­nelor plătite intermediarilor.
 
Anul trecut bro­kerii au încasat 939 de milioane de lei din valoarea de 5,2 miliarde de lei a poliţelor interme­dia­te, ceea ce înseamnă că în medie comisionul încasat de la com­paniile de asigurare a fost de 18%. În urmă cu un an însă valoarea comisio­nului era cu un punct procentual mai mare.
 
Tendinţa de scădere a comisionului se vede şi din faptul că deşi veniturile încasate de la asigurători sunt în creştere, anul trecut fiind mai mari cu 8%, ritmul de creştere este mai mic faţă de avansul primelor brute interme­diate, care s-a situat la 14%. Acest lucru demon­strează că brokerii câştigă cotă de piaţă, dar încasează mai puţin.